چگونه عمده فروش شویم

2
3903
چگونه عمده فروش شویم
چگونه عمده فروش شویم

در این مقاله قصد داریم چگونگی تبدیل شدن به یک عمده فروش را به صورت گام به گام بیان کنیم برای آشنایی با نحوه و فرایند راه اندازی گام به گام عمده فروشی با ما همراه باشید. مباحثی که در اینجا بررسی خواهد شد شامل سرفصل های زیر خواهد بود.

  • عمده فروش چه کسی است؟
  • شرایطی که باید برای عمده فروش شدن دنبال کنید
  • مراحل تبدیل شدن به یک عمده فروش
  • نکاتی درباره نحوه ارتباط با توزیع کنندگان عمده فروشی
  • روشهایی در مورد نحوه یافتن خریداران و خرده فروشان عمده
  • ایده هایی برای فروش عمده محصولات به خرده فروشان
  • محصولات جذابی که باید در عمده فروشی در نظر گرفت
  • 4 توزیع کننده آنلاین و با کیفیت بالا
  • سوالات متداول در مورد شروع تجارت عمده فروشی
  • اکنون تجارت عمده فروشی خود را شروع کنید

 

چگونه عمده فروش شویم

سرمایه گذاری در تجارت عمده فروشی یک ایده مشکل است. در این مقاله قصد داریم روش گام به گام تبدیل به عمده فروش شدن را باهم بررسی کنیم. با خواندن این مقاله شما به جواب سوالاتی مانند اینکه چه کالاهایی را برای فروش عمده و کسب و کار خود باید تهیه کنید. از کجا می توانید تامین کننده های مناسب را پیدا کنید. در چه نوع شغل های نیاز به استخدام دارید. یا اینکه در کدام صنعت باید فعالیت کنید و کدام صنعت را باید زیر نظر بگیرید و غیره، پاسخ سرانگشتی دریافت خواهید کرد پس برای آشنایی بیشتر با این صنعت و شروع کار با ما همراه باشید.

عمده فروش چه کسی است؟

عمده فروش به شخصی در زنجیره تولید و توزیع گفته می شود که محصولات را به مقدار عمده به خرده فروشان با قیمت تخفیف دار و ارزان تر می فروشد. عمده فروش به عنوان رابط بین تولید کننده و خرده فروش عمل می کند اما کالاها را با توجه به تخفیف زیاد از تولید کننده خریداری می کند و در مقیاس مشابه به خرده فروشان می فروشد. در بیشتر موارد، یک عمده فروش غالباً روی کالا یا گروه کالایی خاصی خاصی تخصص دارد اگرچه در برخی مواقع دیگر، آنها می توانند روی برخی از محصولات دیگر نیز تمرکز کنند.

شرایطی که باید برای عمده فروش شدن دنبال کنید

1. چه مقدار سرمایه لازم دارید؟

 یکی از مهمترین شرایطی که یک عمده فروش نوپا در ابتدا باید داشته باشد میزان سرمایه موجود برای شروع است. شاید شنیده باشید که می توانید بدون سرمایه یا سرمایه کم، یک کار (عمده فروشی) را شروع کنید. این جمله به نظر بسیار باورنکردنی به نظر می رسد. فریب این جمله های گمراه کننده را نخورید. صادقانه بگوییم داشتن سرمایه کم یا نداشتن آن دلیل اصلی سقوط و شکست تعداد زیادی از کسب و کارهای عمده فروشی است. بنابراین، به اندازه کافی سرمایه در گردش فراهم کنید.

2. اجاره انبار بهتر است یا خرید آن؟

مهم است در شروع کار در مورد تهیه انبار فکر کرده باشید و راجع بهش تصمیمات لازمه را گرفته باشید زیرا عمده خرید خواهید کرد. با این حال، میزان بودجه و تخصیص سرمایه شما تعیین می کند که آیا می خواهید یک انبار را اجاره کنید یا خریداری کنید. خرید فضای انبار می تواند یک سرمایه ارزشمند باشد اما همیشه وضعیت خود را در چند ماه آینده تخمین بزنید تا از گزینه بهتری استفاده کنید.

3. مجوز بگیرید 

صرف نظر از اینکه در کجا هستید کسب و کارهای عمده فروشی مستلزم دریافت مجوز فروش محصولات به خرده فروشان است پس قبل از شروع هر کاری حتما مجوزهای لازمه را دریافت کنید تا درگیر مسائل قانونی و حقوقی نشوید که بعدا اینها همانند سرعت گیر عمل خواهند کرد و مرتب برای شما مشکل ایجاد خواهند کرد.

4. محصولات و بازار با کشش را انتخاب کنید

به عنوان یک عمده فروش، سعی کنید در یک محصول خاص تخصص داشته باشید. با این کار می توانید جایگاه ویژه ای برای خود ایجاد کنید و از دیگران متفاوت باشید. تمام این موارد مبتنی بر پاسخ به سوالات خاصی است که باید از خودتان بپرسید اینکه محصول شما چه مشکلی از مخاطبین را حل خواهد کرد؟ یا علاقه شما چیست؟ یا اینکه پیدا کردن بخش جذاب و با کشش چه سودی برای شما به همراه خواهد داشت؟

5. پیشنهادات ویژه ارائه کنید و تبلیغات پروموشنال اجرا کنید 

توجه به این نکته مهم است که برای تبدیل شدن به یک عمده فروش موفق با مشتریان وفادار باید آماده باشید که گاه گاهی پیشنهادات و هدایای ویژه ارائه دهید. این کار مشتریان را به سمت بازار شما سوق می دهد و باعث افزایش مشتری و فروش کسب و کار عمده فروشی شما می شود.

6. فروش با قیمت تخفیف دار 

محصولات عمده فروشی به طور کلی با همان قیمتی که خرده فروش آن را به مصرف کنندگان عرضه می کند در دسترس خرده فروش نیست. بنابراین، برای تبدیل شدن به یک عمده فروش، باید برا هر کالایی تخفیف ارائه دهید و با مشتریان استراتژیک که خرید مکرر انجام می دهند متفاوت رفتار کنید تا آنها بتوانند در بهای عمده فروشی که به شما پرداخت می کنند سود خوبی را کسب کنند.

مطالب مرتبط: استراتژی قیمت گذاری در شرکت های B2B

مراحل ضروری برای تبدیل شدن به یک عمده فروش

با انتخاب و انجام گام های زیر شما به عنوان یک عمده فروش موفق در بازار حضور خواهید داشت.

تصمیم بگیرید که کدام حالت تجاری را می خواهید

یک قدم اصلی برای عمده فروشی این است که در نظر بگیرید چه مدل تجاری را می خواهید انتخاب کنید. اساساً، هر کسب و کاری چهار کار انجام می دهد: تولید می کنند، بازاریابی می کنند، توزیع می کنند یا به حساب و کتاب می پردازند. اما تعداد زیادی از مدل های تجاری وجود دارد که می توانید راجع به آنها فکر کنید مدل هایی مثل تولید کننده، ارائه دهنده خدمات، توزیع کننده خرده فروش و یا نماینده فروش فرانچایز.

صنعتی را که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید با دقت انتخاب کنید

توجه به این نکته مهم است که انتخاب شما کدام صنعت است و در انتخاب صنعت باید به عوامل شخصی (اشتیاق / علاقه و دانش و تجربه) همچنین محیط، بازار و منابع را در نظر بگیرد. و به سوالاتی از جمله: مشتری متبوع شما کیست؟ خدمات شما به دنبال حل چه مشکلی است؟ محصول شما چه چیزی به تجربه مشتری شما می افزاید؟ کدام ویژگی غیر معمول محصول شما باعث ایجاد مزیت رقابتی در کسب و کارتان خواهد بود؟

چگونه عمده فروش شویم

یک فروشگاه / شرکت آنلاین یا آفلاین افتتاح کنید

عمده فروشی شدن همچنین نیاز به انتخاب نام تجاری جذاب، ساخت ردپای آنلاین برای ظاهر شدن هنگام جستجوی آنلاین و ثبت آن دارد. در جایی که مغازه ها را باز می کنید اسمی که به سیستم و کانال های آنلاین خود می دهید و کالاهایی را که تبلیغ میکنید باید استراتژیک باشند.

مراقب رقبا باشید و هرگز نام تجاری را انتخاب نکنید که توسط رقبا انتخاب شده باشد یا باعث تبلیغ برند شما نشود.

دریافت مجوز و گواهینامه های مربوطه

یک اشتباه که بسیاری از عمده فروشان نوپا مرتکب می شوند این است که آنها نه گواهینامه های لازم را دریافت می کنند و نه با تامین کنندگان یا تولیدکنندگان مجاز کار می کنند. توجه به این نکته مهم است که مشتریان معمولاً می خواهند با شرکت ها، وب سایت ها، مغازه ها و پلتفرم هایی هایی که مجوز ها، تاییدیه ها و گواهینامه ها را به رسمیت می شناسند ارتباط برقرار کنند.

توزیع کننده یا سیستم دلیوری خود را پیدا کنید

یک کاری که باید انجام دهید یافتن یک توزیع کننده است. توجه داشته باشید که عمده فروش می تواند توزیع کننده نباشد و برای توزیع محصولات فروخته شده از یک پارتنر در بخش حمل و تحویل کالا استفاده کند.  بنابراین، اطمینان حاصل کنید که توزیع کننده مناسب در آن صنعت می توانید پیدا کنید. یا در بخش فروش می توانید از دیگر توزیع کننده های آنلاین مانند دراپ شیپرها استفاده کنید.

مطالب مرتبط: دراپ شیپینگ چیست؟

خرده فروشان یا خریداران خود را پیدا کنید

در حالی که برای بازار عمده فروشی محصولات خود تلاش می کنید به اینم فکر کنید که بازار خرده فروشی نیز بسیار بزرگ است و محصولات شما می تواند در آنجا مورد توجه قرار گیرند. از بازاریابان خرده فروشی که در نهایت می توانند بزرگترین خریداران محصولات شما باشند غافل نشوید.

نکاتی که درباره نحوه ارتباط با توزیع کنندگان عمده فروشی باید بدانید

1. کانال های توزیع خود را بشناسید

کانال های توزیع عمده فروشی را بشناسید و جایی که در کل زنجیره تامین مناسب است به شما کمک می کند توزیع کننده عمده فروشی مناسب برای تجارت آنلاین خود را پیدا کنید.

2. سعی کنید توزیع کنندگان عمده فروش را در Google جستجو کنید

تماس با توزیع کننده عمده فروشی باید با جستجوی آنلاین آغاز شود. سعی کنید کلمات “عمده فروشی” یا “توزیع کننده” را در گوگل جستجو کنید همچنین می توانید برخی از کلمات کلیدی مرتبط با محصولات یا جایگاه خود را در گوگل جستجو کنید. همچنین می توانید نام محصول، شماره مدل و نام تجاری را نیز امتحان کنید. تا ببینید جایگاه شما در گوگل چگونه است.

3. در انتشارات صنعت خود مشترک شوید

شما می توانید در همه مجلات یا خبرنامه هایی که توزیع کنندگان و عمده فروشان صنعت شما را هدف قرار می دهند مشترک شوید. حدس بزنید چه اتفاقاتی می افتد؟ هر تبلیغ کننده در مجله، خبرنامه، وبلاگ ها تولید کننده گان یا توزیع کننده محصولات خواهند بود. تبلیغات موجود در این نشریات چند گزینه در اختیار شما قرار می دهد. اینکه با هم با کسب و کارهای صنعت خود و هم با آخرین اخبار، تغییرات و تکنولوژی صنعت خود آشنا می شوید.

روش هایی در مورد نحوه یافتن خریداران عمده و خرده فروشان 

1. ایجاد یک مارک تجاری

با ارسال محصولات عمده خود به خرده فروشان و فروشگاه های زنجیره ای، همزمان باید از طریق سایت ها و رسانه های اجتماعی نظرات و ریویو های خوبی نیز ارائه دهید. قبل از برگزاری جلسات حضوری سعی کنید حضور آنلاین و توجه زیادی ایجاد کنید. یک جایگاه ویژه برای خود ایجاد کنید تبلیغات باعث می شود نام تجاری شما شناخته شود.

2. نیازهای آنها را بشناسید

شما باید بدانید که کسب و کار شما باید به خریداران عمده فروشی شما بتواند آنچه را که آنها میخواهند را ارائه دهد. تحقیق کاملی انجام دهید تا بدانید چه فروشگاههایی محصولات رقبای شما را ارائه می کنند. از طرف دیگر، کشف نیازهای احتمالی به همان اندازه مهم است تا بتوانید در هر برهه از زمان نیازهای آنها را برآورده کنید و باعث راحتی و آسایش آنها شوید. دیگر صرف برآورده کردن نیاز کافی نیست باید علاوه بر برآورده کردن نیاز مخاطبین خود باعث بهبود تجربه مخاطبین و راحتی آنها نیز شوید.

3. یک اسکریپت و برنامه ای برای ارائه به خرده فروشان تهیه کنید

دستیابی به خریداران عمده یا خرده فروشان مستلزم تهیه یک لیست خرده فروشی سریع و کامل از فروشگاه ها است. سعی کنید محصول خود را با برنامه های تجاری فعلی آنها هماهنگ کنید. پس از آن، با خریداران و توزیع کنندگان تماس بگیرید و در مورد بسته ای که ارسال کردید که شامل یک نامه، معرفی محصولات و اسکریپت آنها و نمونه های محصول است صحبت کنید.

ایده هایی برای فروش عمده محصولات به خرده فروشان

نکات زیر ممکن است خریداران یا خرده فروشان شما را ترغیب به خرید کالاهای عمده از شما کند.

  •  برای مشتریان مختلف قیمت گذاری متفاوت ایجاد کنید
  • اجازه دهید سایر خرده فروشان به صورت دراپ شیپینگ با شما کار کحنند
  • قانون حداقل سفارش را ارتقا بیخشید
  • قیمت گذاری عمده فروشی پیشرفته ی را اجرا کنید

مطالب مرتبط: ایده های استراتژی بازاریابی عمده فروشی برای توزیع کنندگان

محصولات جذابی که باید به صورت عمده در نظر بگیرید. چند مثال از لیست محصولات جذاب در اینجا به عنوان مثال آورده شده است و شما می توانید برای شروع کار لیستی از محصولات جذاب را انتخاب کنید و در دیکی از گروه های کالایی که فکر میکنید شما بهتر می توانید کار کنید را انتخاب کنید.

  1. پاپیون
  2. مربع های جیبی
  3. چوب سان گلاس
  4. ساعتهای چوبی
  5. شلوار چسبان
  6. سیگار الکترونیکی
  7. روغن نارگیل
  8. پودر ماتچا
  9. مایع الکترونیکی (دوباره پر کردن سیگارهای الکترونیکی)
  10. میله های سرخپوشان

4 توزیع کننده آنلاین با کیفیت بالا

چگونه کالاهای عمده فروشی خریداری کنیم؟ اولین قدم یافتن توزیع کنندگان قابل اعتماد و با کیفیت بالا است. در اینجا، برخی از توزیع کنندگان خوب را که از کشورهای مختلف هستند ، لیست میکنیم تا شما برای یافتن تامین کننده بتوانید به راحتی از این سایت ها استفاده کنید.

۱٫ Alibaba.com

این پلتفرم عمده فروشی مستقر در چین دارای تعداد زیادی کاربر است و میزبان انواع کسب و کارها است که دارای محصولات بسیار متنوعی هستند و آماده ارسال است. به علاوه شما می توانید به صورت رایگان ثبت نام کنید و چندین قیمت برای دریافت دقیق آنچه که شما نیاز دارید دریافت کنید. قابلیت استفاده در اینجا مهم است و این پلتفرم دارای ویژگی های همچون نصب آسان، چندین روش پرداخت و چندین زبان است. این سرویس همچنین تضمین های تجاری و خدمات لجستیکی را ارائه می دهد.

۲٫ Amazon Business

آمازون بیزینس منحصراً برای معاملات B2B بین عمده فروشان و خرده فروشان طراحی شده است. می توانید به صورت رایگان ثبت نام کنید و پیشنهادات فروشندگان مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید تا دقیقاً آنچه را که نیاز دارید بدست آورید. به علاوه، شما حتی می توانید چندین حساب کاربری داشته باشید و با روش های مختلف پرداخت کنید. ارائه خدمات کامل همچون حمل و نقل و پرایم برای محصولات انحصاری و تحویل سریع از خدمات ویژه آمازون بیزینس است. 

3٫ Made in China

یکی دیگر از پلتفرم های توزیع عمده فروشی که در چین آغاز به کار کرده است Made in China در حوزه تجارت الکترونیکی بسیار محبوب است. بیشتر محصولات این پلتفرم یا در چین یا تایوان تولید می شوند.

سایت ایکسب پلتفرم آنلاین خرید و فروش عمده کالا
خرید و فروش عمده کالا و محصولات در ایکسب

4٫ Ecasb.com

ایکسب اولین سایت‌ تجارت الکترونیک ایران بود که در سال ۲۰۰۳ یا ۱۳۸۲ کار خود را آغاز کرد این سایت آن زمان بیشتر بر روی صنعت نفت تمرکز داشت اما رفته‌رفته با گسترش همکاری‌های خود با سایت‌های جهانی از جمله علی بابای چین رفته‌رفته حوزه فعالیت خود در تجارت آنلاین را گسترش داد و اکنون این مجموعه ای کامرس امکان خرید و فروش آنلاین به صورت عمده را برای تمامی شرکت‌های ایرانی و خارج از ایران فراهم کرده است.

به طور کلی سایت ایکسب چهار نوع خدمت به مشتریان عمده فروشی، سازمانی و صنعتی در ایران ارائه می کند:

  1. سایت ایکسب: در واقع بستری که ایکسب در اختیار کسب و کارها قرار می دهد تمام قابلیت های یک سایت تجاری یا فروشگاهی را به رایگان در اختیارشان قرار می دهد. به عبارت ساده ایکسب یک هابی است که همه ی افراد و مخاطبین می توانند بسته به نیاز خود از آن استفاده کنند یعنی کسایی که ارائه دهنده خدمات یا محصول هستند به راحتی می توانند در این بستر ثبت نام کرده و سرویس خود را ارائه کنند و در طرف دیگر مخاطبینی که متقاضی این خدمات یا محصولات هستند می توانند به صورت مستقیم خرید کنند یا استعلام قیمت داشته باشند و یا به صورت آنلاین برای عرضه کننده ها پیام بگذارند.
  2. بلاگ ایکسب: یک بلاگ تخصصی یا مجله تخصصی عمده فروشی و فروش B2B است که می تواند به کسب و کارها در فرایند راه اندازی، افزایش فروش، روش های نوین و آنلاین بازاریابی و همچنین مدیریت کسب و کار عمده فروشی و B2B کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی، فروش و بازاریابی در کسب و کار عمده فروشی، عمده فروشی آنلاین، خرده فروشی آنلاین، فروش عمده و B2B به بلاگ ایکسب مراجعه کنید.
  3. مجله ایکسب: مجله خبری ایکسب، بازتاب اخبار و گزارشهای صنعت و اقتصاد ایران و جهان:

یکی از بخش های کاربردی دیگر ایکسب، بخش مجله ایکسب است. مجله ایکسب به صورت تخصصی حوزه اقتصادی، تجارت الکترونیک و فناوری را پوشش داده است. شما میتوانید آخرین خبرها، مطالب، محتواها، یادداشت ها، مصاحبه با کارآفرینان برتر و غیره را در بخش مجله ایکسب مطالعه کنید. همچنین انتشار مطلب و خبر برای شرکت های عضو در ایکسب به صورت رایگان است و به عنوان بازوی بازاریابی محتوایی شرکت ها عمل می کند. به عبارتی دیگر مجله خبری ایکسب، مرجع رسمی انتشار اخبار کسب و کارها و محتوای ارزشمند آنها در ایران است.

  1. تبلیغات در ایکسب: یکی دیگر از خدمات ویژه ایکسب خدمات تبلیغات درون سایت برای کسب و کارهاست که در آن شرکت های متقاضی می توانند بنر و تبلیغات خود را در بخش ها و دسته بندی های خاص و مرتبط به نمایش بگذارند و ترافیک را به سمت صفحه خود هدایت کنند. علاوه بر سایت، در شبکه های اجتماعی ایکسب نیز امکان بازنشر پست ها و محتوا ها برای اعضای ویژه فراهم است. در کنار این خدمات، خدمات مشاوره محتوایی و رسانه ای هم برای شرکت های ویژه ارائه می شود.پلتفرم آنلاین خرید و فروش عمده کالا

پلتفرم ایکسب خدمات کامل خرید و فروش محصولات را به کسب و کار های فعال ارائه می دهد که شامل:

۱- معرفی کسب و کار، معرفی محصولات با استفاده از عکس، فیلم و کاتالوگ به همراه دسته بندی بین المللی UNSPSC به دو زبان فارسی و انگلیسی، ایجاد فروشگاه با امکان تعریف ویژگی های محصول، موجودی انبار و ارائه قیمت به شیوه های متنوع می شود.

۲- دریافت پیشنهاد خرید و امکان چانه زنی و صدور پیش فاکتور، ارائه تخفیف، امکان انتخاب محل تحویل کالا (شیوه های مختلف حمل)، بازرسی و در نهایت استفاده از درگاه پرداخت امن برای تراکنش های مالی بین خریدار و فروشنده

مخاطبان ایکسب چه کسانی هستند؟

ایکسب اکنون علاوه بر ایجاد مکانیزم خرید و فروش، سرویس استعلام قیمت خود را برای آن دسته از کسب و کارهایی که بصورت پروژه ای و یا روش استعلام، خرید خود را انجام می دهند راه اندازی کرده است. این سیستم هوشمند، درخواست ها را از کاربر دریافت و با الگوریتم منحصر به فرد خود از شرکت های تامین کننده استعلام و و نتیجه را به درخواست کننده اطلاع می دهد.

خدمات ایکسب کلیه تامین کنندگان کالا و خدمات را در بر می گیرد ولی بطور خاص مخاطبان اصلی ایکسب شرکت های کوچک و متوسط هستند که توانایی کمتری در بازاریابی و ارائه محصول خود به بازار مصرف دارند. در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار و پانصد کسب و کار با بیش از ۱۱ هزار محصول در ایکسب فعالیت دارند. علاوه بر این بیش از ۳۳ هزار کاربر نیز عضو ایکسب هستند و این روند در حال افزایش است.

مخاطبان طلایی

عضویت در ایکسب کاملا رایگان است تمامی شرکت ها و تجار (اشخاص حقیقی و حقوقی) می توانند عضو ایکسب شوند و از خدمات آن برای توسعه کسب و کار و فروش کالا و محصول خود بهره ببرند. اما ایکسب خود را به تامین کنندگانی که می خواهند بطور خاص و از طریق ایکسب کالاهای خود را به فروش برسانند و یا مواد اولیه مورد نیاز خود را از منابع معتبر تامین کنند، خدمات ویژه ارائه می کند. برای استفاده از این خدمات ضروری است شرکت ها عضو طلایی ایکسب باشند و فرایندهای ارزیابی را بطور کامل طی کنند.

مزایای عضویت در ایکسب

استفاده از خدمات تجاری فناوری محور آینده اقتصاد ایران را متحول می سازد .همانطور که در کشورهای نظیر چین که اکثر فعالان کسب و کار در آن به رغم ناآگاهی و نا آشنایی به بازار بین المللی ، و تنها با استفاده از ابزارهایی بر پایه اینترنت که علی بابا و شرکت های مشابه آن در اختیار آنها گذاشته اند ، بازار جهانی را در اختیار خود گرفته اند. مهمترین مزیتی که استفاده از خدمات ایکسب برای شرکت ها و تجار ایرانی خواهد داشت، معرفی بدون هزینه آن ها به بازار ایران و بازار بین المللی است.

کلیه فعالان اقتصادی به صورت رایگان می توانند عضو ایکسب شوند و توانایی خود را در تولید و ارائه محصول و خدمات به مشتریانشان در سراسر دنیا معرفی کنند.

علاوه بر کاهش هزینه های بازاریابی و فروش از دیگر مزیت های عضویت در ایکسب، می توان به افزایش مشتریان و توسعه بازار، استفاده از درگاه امن پرداخت و اطمینان از وصول وجه و همچنین اطمینان از دریافت کالای خریداری شده، حذف واسطه ها، فعالیت در محیط رقابتی و در نتیجه افزایش و ارتقاء کیفیت محصول، فعالیت دائمی و بدون تعطیلی ایکسب در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته و دیده شدن از طریق موتورهای جستجو به واسطه سئوی مناسب سایت اشاره کرد.

در حال حاضر تیم موسس این استارت آپ در تلاش است تا با همکاری موسسات مالی بتواند در حوزه پرداخت روشی مشابه فرایند ال سی (LC) را برای خرید و فروش محصولات به کسب و کارهای عضو ایکسب ارائه کند. علاوه بر این سرویس تهاتر کالا نیز در آینده به خدمات ایکسب اضافه خواهد شد.

 

چگونه عمده فروش شویم

سوالات متداول درباره راه اندازی تجارت عمده فروشی

سوال: چگونه می توان از شهرهای مختلف ایران به طور عمده خرید کرد؟

برای خرید عمده از شهرهای مختلف تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل مهم برجسته شده در بالا را که شامل جستجوی پلتفرم های عمده فروشی آنلاین تست شده و مورد اعتماد را دنبال کنید. در این قسمت سایت ایکسب کمک خیلی بزرگی می تواند برای شما داشته باشد.

سوال: چگونه می توان به عنوان عمده فروش درآمد کسب کرد؟

به روش های مختلفی شما می توانید به عنوان عمده فروش درآمد کسب کنید. شما بیش از هر چیز دیگری باید هوشمند، تهاجمی و استراتژیک باشید. این سه مورد اصلی به شما کمک می کند تا از طریق روش های گسترده تری که می توانید از طریق عمده فروشی درامد زیادی کسب کنید حرکت کنید. در زیر چند مورد از آنها آورده شده است:

مرحله 1: درباره کسب و کار خود تصمیم بگیرید

تصمیم گیری در مورد تجارت شما نیازمند پاسخگویی واقعی و صادقانه به سوالات زیر است.

  1. چه چیزی می خواهید بفروشید؟
  2. قصد دارید چه نوع تجارت عمده فروشی را اداره کنید؟
  3. چه مقدار سرمایه برای تجارت واقعی در دسترس دارید؟

4- برنامه کاری تان چیست؟

مرحله 2: تجارت عمده فروشی خود را راه اندازی کنید

قبل از اینکه به فکر راه اندازی تجارت عمده فروشی خود باشید با مهربانی به این سوالات مهم پاسخ دهید. اگر هیچ جواب برای این سوالات ندارید بهتر است هنوز شروع به کار نکنید.

  1. آیا تجارت من به صورت آنلاین خواهد بود؟
  2. آیا من کلیه مجوزهای قانونی و نظارتی لازم را دارم و با آنها آشنا هستم؟
  3. چه کسانی تامین کننده من هستند و چه رابطه ای با آنها برقرار کرده ام؟
  4. کدام تامین کننده مناسب و مرتبط با چه محصولی است؟
  5. انبار چیست: مکان آن کجاست؟ چه اندازه ای است؟ آیا می خواهم آن را اجاره کنم یا بخرم؟

مرحله 3: سود خود را افزایش دهید

 در این مرحله، شما باید نگران برخی از موضوعات مهم باشید. برای اینکه سود زیادی از تجارت عمده خود بدست آورید باید آن را جدی بگیرید. برخی از نگرانی های خودتان را که باید به چالش بکشید عبارتند از:

  1. آیا من باید مقیاس بازاریابی خود را ارتقا دهم؟
  2. آیا من باید استراتژی و سیستم قیمت گذاری خود را تنظیم و تغییر دهم؟
  3. چرا نباید برای ساده سازی تجارتم حمل و نقل قطعی را در نظر بگیرم؟
  4. آیا تأمین کنندگان دقیقا همان هایی هستن که من نیاز دارم و مناسب کسب و کار من هستند؟

5- لازم است معاملات جدیدی را با تأمین کنندگان کاملاً جدید برقرار کنم

سوال: آیا می توانم عضو عمده فروشان ایکسب باشم؟

پیوستن به تیم عمده فروشانی که در ایکسب خرید و فروش میکنند کار دشواری نیست. تمام آنچه که شما نیاز دارید این است که برای ورود به سیستم Ecasb.com به رایگان ثبت نام کنید یک حساب کاربری ایجاد کنید وارد شوید اطلاعات لازم را وارد کنید و مراحل لازم را دنبال کنید. پس از انجام این کار، شما یکی از هزاران خریدار و عمده فروش ایکسب می شوید.

اکنون تجارت عمده فروشی خود را شروع کنید

چرا اکنون تجارت عمده فروشی خود را شروع نمی کنید؟ شما الان با خواندن این مقاله با فرایند راه اندازی عمده فروشی آشنا شده اید دیگر کافی است دوباره فکر کنید و تصمیم نهایی خود را بگیرید برای شروع می توانید از ثبت نام رایگان در ایکسب کار را آغاز کنید.

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید