چک لیست آماده سازی فروشگاه آنلاین برای بلک فرایدی

بلک فرایدی سال 2020 شباهتی به بلک فرایدی‌های قبلی یا همان جمعه‌های سیاه قبلی نخواهد داشت. ترس از کوید ۱۹ و متعاقب آن تعطیلی خرده فروشی‌ها باعث شده است که مصرف‌کنندگان برای خریدهای خود از اینترنت و به صورت آنلاین استفاده کنند. این تغییر از آن نوع تغییراتی است که احتمالا نه تنها برای این دوره بلکه در آینده و برای همیشه ثابت خواهد ماند بنابراین باید همگام با این تغییر یک چک لیست آماده سازی فروشگاه آنلاین برای بلک فرایدی تدارک دید.

در سال ۲۰۲۰ همانطور که خریداران بیشتری برای خریدشان به اینترنت روی می‌آورند، محدودیت موجودی و مشکلات حمل‌ونقل، چالش‌هایی را برای خرده‌فروش‌ها و عمده فروش‌های آنلاین در جمعه سیاه ایجاد خواهد کرد.

در کشورهای اروپایی و آمریکایی همه فروشگاه‌داران این رویداد را بزرگترین رویداد خرید و فروش سال می‌دانند (هرچند در چند سال اخیر این رویداد در ایران هم رواج پیدا کرده و مورد استقبال واقع شده) بنابراین تلاش می‌کنند نهایت استفاده را از آن ببرند، اینجاست که داشتن برنامه‌ مناسب برای آن در اسرع وقت بسیار مهم است. با وجود شرایط نامتعارف سال ۲۰۲۰، بلک فرایدی هنوز هم یک فرصت فوق‌العاده برای کسب‌وکارهاست تا سال میلادی خود را به پایان برسانند و حتی این روزها برای ایرانیان و فروشگاه‌های آنلاین ایرانی هم فرصت خوبی به شمار می‌آید.

اگر به فکر داشتن یک فروشگاه آنلاین هستید در ایکسب عضو شوید.

چک لیست آماده‌سازی فروشگاه‌های آنلاین برای بلک فرایدی

با وجود جو نابسامان اقتصادی، کمبودهای زنجیره تامین و تغییر رفتار مصرف‌کننده، ممکن است جمعه سیاه به خصوص در سال جاری برای کسب‌وکارها مساله‌ای استرس‌زا باشد.

در ادامه چک لیست بلک فرایدی را به شما ارائه می‌کنیم که بتوانید با کمک آن برای بلک فرایدی آماده شوید. پیروی از این چک لیست بلک فرایدی می‌تواند به شما کمک کند تا زمین نخورید و از درگیری‌های لحظه آخری که ممکن است در روند کمپین بلک فرایدی خود با آن روبرو شوید، جلوگیری کنید.

این چک لیست بلک فرایدی، پیشنهادی برای آماده سازی فروشگاه آنلاین شما برای بلک فرایدی است.

چک لیست کمپین جمعه سیاهبرنامه ریزی: زود شروع کنید و برای یک فصل طولانی‌تر آماده شوید

۱- برای یک جمعه شلوغ آماده شوید

جای تعجب نیست که بزرگترین و مهمترین آخرین هفته خرید امسال یعنی بلک فرایدی ۲۰۲۰ تحت سلطه خرید آنلاین باشد. بنابراین برای یک جمعه شلوغ آنلاین آماده شوید.

۲- تست کنید و اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما می‌تواند از پس ترافیک برآید

موج افزایش در ترافیک وب گاهی با یک نکته منفی استرس‌زا همراه است. این مساله می‌تواند باعث خرابی یا دان شدن وب‌سایت شود. اما اگر فروشگاه شما در بستری غیر از سایت خودتان باشد مثل ایکسب، باید به شما بگوییم خیلی خوش‌شانس هستید: سایت ایکسب زمان زیادی را صرف سرمایه‌گذاری خود کرده تا از این طریق سرورهایش بتوانند در فروش، مخصوصا برای رویدادهایی مانند بلک فرایدی، از پس خریدهای بزرگ برآید.

۳- روی کانال‌های برتر فروش خود تمرکز کنید

هر کسبوکاری که در حال تبدیل شدن به یک تجارت آنلاین است، امسال اولین سالی خواهد بود که می‌خواهد از مزایای فروش چند کاناله برای بلک فرایدی بهره‌مند شود.

اما اگر کسب‌وکاری قدیمی است احتمالا قبلا هم از چند کانال فروش استفاده کرده‌اید، بنابراین اینجاست که لازم است شناسایی کنید که کدام یک از کانال‌های فروش در فصل تعطیلات بیشترین سود را برای کار شما داشته‌اند.  اگر در فروش چند کاناله یا مولتی چنل تازه وارد هستید، برخی از کانال‌های فروش آنلاین زیر را بررسی کنید:

  • گوگل
  • آمازون
  • اینستاگرام
  • فروشگاه فیس بوک
  • پینترست
  • اینستاگرام

و در کنار همه این کانال‌های فروش با عضویت در سایت ایکسب می‌توانید به راحتی سفارشات، محصولات مورد نظر مشتریان خود را بدون نگرانی برایشان فراهم کرده و رضایت آنها را کسب کنید.

۴- رقبایتان را زیر نظر داشته باشید

توجه به تلاش‌های بازاریابی رقبایتان می‌تواند به شما کمک کند ایده‌هایی را برای معاملات جمعه سیاه خود جمع کنید. ساده‌ترین راه برای شناسایی فعالیت رقبا، عضویت در لیست ایمیل آنهاست. تا به این ترتیب به بررسی کمپین‌هایی که آنها انجام می‌دهند بپردازید. اما به یاد داشته باشید، نباید بیش از حد از کمپین‌های رقبایتان الهام بگیرید.

علاوه بر این، به رسانه‌های اجتماعی رقبا هم دقت کنید و Google Alerts را تنظیم کنید تا ببینید کدام وب‌سایت‌ها درباره آنها صحبت می‌کنند.

۵- برنامه‌های احتمالی داشته باشید

آماده بودن به معنای آماده شدن برای رویدادهای پیش‌بینی نشده است. آیا در صورت خراب شدن و یا ایجاد مشکل، نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید؟ چه اتفاقی می‌افتد اگر شرکت حمل‌ونقل که با آن کار می‌کنید بیش از حد مشغول شود؟ یا اگر موجودی شما در موعد مقرر نرسد چه اتفاقی می‌افتد؟ چقدر سریع می‌توانید برنامه محصول خود را تنظیم کنید؟

ما به دنبال ایجاد ترس‌های بی‌اساس برای شما نیستیم، اما آماده شدن برای شرایط سخت بسیار مهم است و با توجه به تاخیرهای حمل‌و‌نقلی که همه ما تجربه کرده‌ایم، آماده شدن برای تاخیرهای احتمالی ضروری است.

به بدترین سناریوها برای کسب‌و کار خود فکر کنید و هر جا که امکان دارد برنامه‌های احتمالی ایجاد کنید. اکنون با این عیب‌یابی خود را برای بزرگترین فروش آخرین هفته سال، مدیریت برنامه‌ریزی‌تان بسیار آسان‌تر خواهد بود.

محصولات: برای افزایش تقاضا آماده شوید

با معاملات کمتری که این روزها در بازار مشاهده می‌شود، احتمالا فروش اینترنتی که اکنون مردم به سمت آن گرایش پیدا کرده‌اند فراتر از آخر هفته ادامه خواهد داشت. در یک نظرسنجی توسط Shopkick مشخص شده که 36 درصد از خریداران آنلاین اعلام کرده‌اند که خرید خود را بعد از تعطیلات هم انجام می‌دهند.

از آنجا که خریداران حوصله صرف کردن وقت زیادی برای خرید را ندارند باید پیشنهادات خود را هر چه سریع‌تر به آنها اعلام کنید و در صورت امکان (و از نظر عملیاتی) پیشنهادات خود را حتی فراتر از برنامه‌های تخفیفی از جمله بلک فرایدی گسترش دهید.

۱- زودتر درباره موجودی کالا تصمیم بگیرید

چیدن محصولات‌تان را که قصد دارید در بلک فرایدی به فروش بگذارید هر چه سریع‌تر انجام دهید. به ویژه اگر لازم است نسبت به تهیه محصول از قبل از عمده فروشان و تامین‌کنندگان تعهد کامل بگیرید. تامین‌کنندگان با شروع همه‌گیری کرونا کمتر از ظرفیت خود کار می‌کنند و برای آماده‌سازی محصولات شما به آزادی عمل بیشتری نیاز دارند.

برای این که بدانید کدام محصولات شما بیشتر در زمان‌های تخفیف مورد استقبال بوده‌اند شروع به تجزیه و تحلیل داده‌های فروش قبلی خود کنید. این کار به شما کمک می‌کند بهترین و بدترین عملکردتان را هم مشخص کنید.

به خاطر داشته باشید محصولات درجه A، همان محصولاتی هستند که پول برایتان به ارمغان می‌آورند و این محصولات همان محصولات خاصی هستند که 80 درصد درآمد شما را تشکیل می‌دهند، در حالی که محصولات درجه C موجودی مرده شما هستند و نمایانگر محصولات خاصی هستند که فقط 5 درصد درآمد شما را تشکیل می‌دهند.

بلک فرایدی فرصتی خود برای ارائه محصولات درجه A با تخفیف‌های ناچیز و همچنین فرصتی خوب برای فروش سهام مرده و آزاد کردن فضای قفسه فروشتان  است در عین حال بلک فرایدی بهترین فرصت برای درآمدزایی کسب‌وکار شماست.

۲- روند خرید و فروش محصولات همه گیر را در نظر بگیرید

مطمئنا شما می‌خواهید پرفروش‌ترین‌های خود را در طول بلک فرایدی برجسته کنید، اما امسال کار عاقلانه این است که محصولاتی را که در زمان همه‌گیری کرونا تقاضای بیشتری داشتند را هم در نظر بگیرید.

این به این معنا نیست که باید در لحظه آخر تجارت خود را تغییر دهید، اما اگر در حال حاضر مقداری از این کالاها را می‌فروشید، ارزش دارد که موجودی خود را افزایش دهید. طبق داده‌های سایت شاپیفای، برترین دسته محصولات پرطرفدار از زمان قرنطینه در ماه مارس، موارد زیر بوده‌اند:

  • مبلمان داخلی و خارجی
  • تجهیزات و لوازم اداری خانگی
  • بازی‌ها و پازل‌های رومیزی
  • وسایل ورزشی
  • محصولات مراقبت از خود و زیبایی
  • لباس اوقات فراغت

۳- فروش کارت‌های هدیه

از آنجا که باید قبل از فروش به موجودی کالای خود متعهد شوید، زودتر با تامین‌کنندگان خود تماس بگیرید و مطمئن شوید که آنها آماده هستند تا فروش پیش‌بینی شده‌تان را انجام دهند. یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند در حین فروش رخ دهد فروش سریع‌‌تر از آنچه شما پیش‌بینی کرده بودید و تامین نکردن تقاضای مشتریان است.

یک راه حل عالی برای این مشکل دادن کارت هدیه است. به این ترتیب شما امکان داشتن فروش‌هایی را به دست می آورید که در غیر این‌صورت با کالاهای فروش نرفته از بین می‌رفت، در حالی که فروش کارت هدیه به شما وقت و پول می‌دهد تا قبل از بازپرداخت کارت‌ها پس از فصل تعطیلات، دوباره آنها را ذخیره کنید.

۴- فروش‌های آینده خود را سازماندهی کنید

به همه محصولات خود نگاه کنید و به جای فروش لحظه آخری، معاملات و تخفیفات را زودتر از موعد مقرر برنامه‌ریزی کنید. برای یافتن تخفیف‌های مناسب، حاشیه و موجودی خود را مرور کنید.

یک ایده این است که «نقشه فروش برنامه‌ریزی شده» را در Google Sheets یا Excel وارد کنید و یک خلاصه از تمام فروش‌های آینده خود را به شما ارائه دهد.

محصولی را که می‌خواهید در آن تعطیلات بفروشید انتخاب کنید و تاریخ شروع فروش با تخفیف و قیمت فروش آنها را تعیین کنید. به این ترتیب، وقتی فروش تعطیلات شروع شد، می‌توانید به جای اینکه در لحظه آخر دست و پا بزنید، به برنامه‌های خود مراجعه کنید.

وقتی آماده اجرای فروش هستید، حتما از پیوندهای تخفیف‌پذیر قابل استفاده، استفاده کنید تا بازخرید کدهای پیشنهادی خود را برای مشتریان آسان‌تر کنید.

همیشه مشتریان خود را با ایمیل‌های پیشنهادهای آینده جلب کنید، آمار خود و حتی پیش‌بینی فروش‌های آینده خود را در رسانه‌های اجتماعی پست کنید و کنجکاوی مشتریان خود را برانگیزید. هرچه زودتر این کار را شروع کنید، در جمعه سیاه وقتی که که در نهایت فروش را اعلام می‌کنید، سرعت عمل بیشتری خواهید داشت.

۵- گردش کار و سفارش خود را بهینه کنید

حجم بالای فروش در مدت زمان کوتاه می‌تواند انجام و دریافت سریع سفارش‌ها به مشتریان را دشوارتر کند. در اینجا چند روش وجود دارد که می‌توانید گردش کار خود را برای بلک فرایدی یا جمعه سیاه بهینه کنید:

منطقه تحویل کار را سازماندهی کنید. خواه از انبار یا زیرزمین خود برای انجام سفارشات استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که محبوب‌ترین محصولات شما برای چیدن و بسته‌بندی سریع‌تر در دسترس هستند.

کارکنانی را برای تکمیل ظرفیت اضافی استخدام کنید. در طول دوره بلک فرایدی احتمالا با هجوم سفارش‌ها روبرو خواهید شد، بنابراین شاید استخدام پرسنل اضافی برای انجام سریع‌تر سفارشات و ارسال آنها به مشتریان بیارزد.

ارتباط برقرار کنید. برقراری ارتباط واضح و منظم کارکنان شما با خریدار در زمینه تحویل می‌تواند به جلوگیری از خطا کمک کرده و در طولانی مدت در وقت شما صرفه‌جویی کند.

سفارشات خود را در اولویت قرار دهید و مرتب کنید. از قبل برنامه‌ریزی کنید که چگونه می‌خواهید سفارشات و سفارشات گروهی خود را با توجه به یک نیاز مشترک اولویت‌بندی کنید تا پردازش آنها با سرعت بیشتری انجام شود. برخی از روش‌های معمول برای سازماندهی و گروه‌بندی سفارشات، شامل موارد زیر است:

  • اولویت مشتری: سفارشات را با اولویت‌بندی مشتریان تنظیم کنید و ابتدا این سفارشات را انجام دهید، بنابراین می‌توانید از وفادارترین مشتریان خود قدردانی کنید.
  • شرایط حمل و نقل: سفارشات را با اولویت حمل‌ونقل سازمان‌دهی کنید، بنابراین مشتریانی که هزینه حمل سریع را پرداخت کرده‌اند، ابتدا سفارشات خود را دریافت می‌کنند. شما همچنین می‌توانید از طریق روش تحویل سازماندهی کنید، بنابراین محصولات تحویل داده شده توسط پیک محلی یا ارائه‌دهنده حمل و نقل مشخص یک باره گروه‌بندی و تحقق می‌یابند.
  • نوع محصول: محصولات مختلف به نیازهای مختلف چیدن و بسته‌بندی نیاز دارند. سفارشات خود را براساس نوع محصول گروه‌بندی کنید، بنابراین می‌توانید مدت زمان انتخاب و بسته‌بندی و سفارش را بهینه کنید.

بازاریابی آنلاین برای بلک فرایدیبازاریابی: خود را برای بازاریابی آماده کنید و خلاق باشید

۱- یک پیشنهاد جذب و غیر قابل مقاومت و جذاب برای بلک فرایدی بسازید

استراتژی بسیاری از خرده فروشان برای جذب مشتری به فروشگاه خود، کاهش قیمت کالاهای محبوب است. هنگامی که مشتریان برای تخفیف خوب در فروشگاه آنلاینی حضور دارند، این احتمال وجود دارد که در مسیر ورود به صندوق یا پرداخت سایت، اقلام دیگری را هم انتخاب کنند.

اگر در حال ارسال نامه الکترونیکی به مشترکان خود هستید، به جای اینکه همه فروش‌های بلک فرایدی را همزمان تبلیغ کنید، توجه خود را بر روی یک محصول که بیشترین فروش و بیشترین فریبندگی را دارد در ابتدا در نظر بگیرید.

پیام‌های تبلیغاتی در هنگام بلک فرایدی به صندوق ورودی همه وارد می‌شوند. بنابراین با وجود همه این سر و صدا، یافتن راه‌های برجسته‌سازی بسیار مهم است.

روش دیگر، اگر این روش برای شما منطقی نیست، می‌توانید تعدادی از ایده‌های تبلیغاتی دیگر را امتحان کنید، مانند:

– ارائه بسته نرم افزاری محصول

پیشنهادات خود را به صورت گیمینگ درآورید (به عنوان مثال تخفیف‌های چرخشی) یا ایجاد معاملات روزانه که برای مدت زمان محدودی در دسترس هستند.

هنگامی که بازدیدکنندگان جدیدی را به فروشگاه خود جذب کردید، از چند روش اثبات شده برای افزایش متوسط ​​ارزش سفارش خود استفاده کنید، مانند پیشنهاد ارائه حمل و نقل رایگان برای همه سفارشات 5-10 درصد بیشتر از مقدار متوسط ​​سفارش باشند یا ارائه بسته‌های فصلی.

به این ترتیب، به خریداران انگیزه‌ای داده‌اید که بیش از پیشنهاد اولیه که آنها را متقاعد به بازدید از فروشگاه شما کند، به سبد خرید خود چیزهای بیشتری اضافه کنند.

– برای تبلیغ فروش بلک فراید از بنرها و تصاویر قهرمان استفاده کنید

چه راهی بهتر از تبلیغات و تصاویر گرافیکی برای فروش در تعطیلات یا کمپین‌های تبلیغاتی؟ چه در نظر دارید از تبلیغات بنری برای ارتقا فروش خود استفاده کنید و چه در صفحه اصلی خود برای بلک فرایدی، تصویر را تغییر دهید، برای انجام کارها نیازی به یک طراح گرافیک دارید.

اگر طراح ندارید می‌توانید از ابزارهای طراحی آنلاین مانند Talerیا Canva استفاده کنید.

–  بازدیدکنندگان و مشتریان گذشته را دوباره هدف‌گیری کنید

وقتی بازدیدکنندگان یا مشتریان قبلی را دوباره هدف‌گیری می‌کنید، به افرادی خواهید رسید که ممکن است فروشگاه شما را فراموش کرده باشند و در غیر این صورت فروش شما را چک نمی‌کردند.

– کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود را زود شروع کنید

هر صاحب کسب‌وکاری باید چند برنامه بازاریابی از طریق ایمیل برای بازگرداندن مشتری به وب سایت را در نظر داشته باشد تا بتواند براساس پیشنهادات خاص عمل کند.

مدتها قبل از شروع فروش جمعه سیاه باید برنامه ریزی و حتی آماده‌سازی ایمیل‌ها را شروع کنید. در اینجا چند نکته برای یک استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل آورده شده است:

در مورد فروش آینده خود تعلیق و هیاهو ایجاد کنید. برای اطمینان از اینکه می‌توانید به خریدارانی که از سایت شما بازدید می‌کنند اما آماده خرید نیستند، زمینه‌های جمع آوری ایمیل و ثبت نام را در صفحات مختلف فروشگاه خود قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که ایمیل‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید از کیفیت بالایی برخوردار هستند و رضایت مشتری برای ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی را دریافت کرده باشید.

در هفته‌های منتهی به بلک فرایدی با حاشیه‌ها و تیزرها ایمیل‌های «سرگرم کننده» ارسال کنید. این که آیا پیشنهاد بلک فرایدی شما تخفیف است، یک محصول انحصاری، حمل رایگان، کمک‌های مالی به موسسات خیریه یا تبلیغاتی کاملا منحصر به فرد به شماست را باید هر چه زودتر برای تشویق خریداران آماده کنید. این ایمیل‌ها می‌تواند ایمیل ارسال پیشنهادات اختصاصی به بخش‌های مختلف مشتریان مانند مشتریان VIP شما باشد. با ارسال زودهنگام ایمیل، ارائه دهندگان خدمات کمتر می‌توانند ایمیل شما را به عنوان هرزنامه تلقی کنند.

وقتی فروش شما تمام شد از مشتریان خود تشکر کنید. یک ایمیل پیگیری برای گرم نگه داشتن مشترکان و تشکر از آنها برای خرید، همیشه حس خوبی ایجاد می‌کند. به خاطر داشته باشید، خریداران در روزهای پس از بلک فرایدی ایمیل‌های مرتبط با سفارش دریافت می‌کنند، بنابراین بیش از حد ارتباط برقرار نکنید. سعی کنید 5-7 روز پس از اتمام کمپین بلک فرایدی یک ایمیل تشکر خودکار تنظیم کنید.

ایمیل‎های سبد خرید رها شده ایجاد کنید. قبل از بلک فرایدی، اطمینان حاصل کنید که به بازدیدکنندگانی که سبد خرید خود را رها می‌کنند ایمیل بفرستید. سبدهای خرید رها شده در بلک فرایدی حتی بیشتر از گذشته خواهند بود بنابراین یک ایمیل فعال خودکار برای این قسم مشتری‌ها داشته باشید.

داده‌های حاصل از بررسی آماری مجموعه Barilliance نشان می‌دهد که میانگین میزان ترک سبد خرید در جمعه سیاه 2019 حدود 82 درصد بوده است.

– بهترین کانال‌های تبلیغاتی خود را اهرم کنید

ساخت یک تبلیغ درخشان نیمی از جنگ است. برای نیم دیگر باید اطمینان حاصل کنید که خریداران بالقوه در مورد آن چیزی بشنوند. این بدان معنی است که آن را از طریق همه کانال‌های خود برای رسیدن به مخاطب مورد نظرتان اعلام کنید و هزینه تبلیغات را برای به حداکثر رساندن دسترسی خود بپردازید.

ریویو یا ارزیابی و انتظارات مشتری ها را برآورده کنیدمشتریان: خریدهای مكرر و مشتریان وفادار را دنبال كنید

۱- به مشتریان وفادار پاداش دهید

بلک فرایدی یک فرصت مناسب برای ایجاد روابط با مشتریان قبلی و جلب مجدد آنها است.

بازاریابی مشتری فرصتی برای ارسال ایمیل و هدف‌گیری مجدد مشتریان قبلی شما با بهترین معاملات است. به مشتریان فعلی این فرصت را بدهید که زودتر به یک فروش دسترسی پیدا کنند یا فروش انحصاری را فقط به دلیل مشترک بودن در لیست ایمیل خود ارائه دهند.

۲- چت آنلاین خود را فعال کنید

دسترسی شما به مشتریان (و مشتریان بالقوه) در جمعه سیاه آسان است. قطعا نمی‌خواهید مشتریان خود را صرفا بخاطر این که کسی از مجموعه شما پاسخگو نبوده در زمان خرید از دست بدهید. بنابراین حتما چت آنلاین خود را فعال کنید.

۳- اطمینان حاصل کنید که پشتیبانی سریع و شخصی خود را ارائه دهید

تعطیلات یک زمان بالقوه پر دردسر برای پشتیبانی از مشتری است، چه توسط شما یا تیم شما مدیریت شود. بخشی از ارائه یک تجربه خارق‌العاده، داشتن زمان پاسخگویی سریع است. بخش دیگر رعایت ادب و احترام به همه مشتریان است.

داشتن چند عبارت استاندارد و پاسخ از قبل آماده شده، شما را قادر می‌سازد با حداقل تلاش از قبل خدمات مفیدتر و منسجم‌تری ارائه دهید. به ویژه، برای این نکات مشترک ناامیدی آماده شوید:

  • سفارش مشتری از بین می‌رود یا به تاخیر می‌افتد
  • مشتری از خرید خود راضی نیست
  • بسته یا محصول آسیب دیده است.

همچنین لازم است در مورد چگونگی کنترل و نارضایتی مشتریان ناراحت و آنچه را که باعث ایجاد خدمات واقعی مشتری می‌شود دقت و برنامه‌ریزی کاملی انجام دهید. به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با تیم خود و یا هر گونه کمک اضافی به شما کمک می‌کند تا اطلاعاتی را از ذهن خود بیرون بکشید.

۴- سیستم پس دادن و برگرداندن آسان و بدون دردسر کالا را ارائه دهید

تعطیلات فقط برای صاحبان مشاغل پرتنش نیست. این زمان‌ها همچنین می‌توانند زمانی برای ناراضیتی و عصابنیت خریداران باشند. به گونه‌ای در کنار مشتریان باشید که فراتر از وظیفه وظیفه‌تان نسبت به آنها باشد.

اطمینان حاصل کنید که سیاست بازپس گیری کالا در فروشگاه شما روشن، منصفانه و به خوبی اجرا شود و در صورت امکان بازپرداخت را ارائه دهید.

عملکرد: همه چیز را پیگیری و سرعت سایت را بهینه کنیدعملکرد: همه چیز را پیگیری و سرعت سایت را بهینه کنید

۱- اول به موبایل فکر کنید

سال گذشته، فروشگاه‌های بزرگی مثل Shopify برای سومین سال متوالی بیشتر از خرید از دسکتاپ در جمعه سیاه شاهد خریدهای موبایلی بودند. قاعدتا باید انتظار ادامه این روند را داشته باشیم. معنای این برای شما به عنوان صاحب فروشگاه این است که ابتدا باید به فکر ارائه فروشگاهی مناسب در سیستم موبایل باشید.

تجربه کاربری فروشگاه شما در تلفن همراه چگونه است؟ آیا خرید از فروشگاه آنلاین شما در موبایل راحت است ؟ آیا وب سایت شما از طریق موبایل پاسخگو است؟

۲- تجربه پرداخت خود را ارزیابی کنید

در حالی که به فروشگاه خود از طریق تلفن همراه نگاه می کنید، حتما مراحل پرداخت را هم بررسی کنید. به خصوص در تلفن همراه، پر کردن هر قسمت مورد نیاز برای بررسی می‌تواند به عامل قاتل تبدیل شود.

۳- سایت خود را تست کنید و بازخورد بگیرید

اگر بتوانید تجربه مشتری بالقوه‌ای را که برای اولین بار در فروشگاه شما گشت‌وگذار می‌کند منعکس کنید چه می‌کنید؟ ممکن است مواردی وجود داشته باشد که مورد توجه شما قرار نگیرند و یا مناطقی از فروشگاه شما باشد که بتوانید پیشرفت‌های ساده انجام دهید – یک جفت چشم جدید روش مناسبی برای نمایش این فرصت‌های پنهان است.

روش های زیادی وجود دارد که باعث می شود کسی از فروشگاه شما بازدید کند و به شما بازخورد دهد ، اما یک گزینه عالی UserTesting است. UserTesting به شما امکان می‌دهد پارامترهایی را درباره افرادی که می‌خواهید فروشگاه خود را آزمایش کنید تنظیم کنید.

دانش، قدرت است و شناخت چگونگی خرید مشتریان در فروشگاه آنلاین شما دانش حیاتی است.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه بازخورد ارزشمند است، اما نباید بر اساس منبع منفی از بازخورد منفی، تغییراتی را در فروشگاه خود اعمال کنید. در عوض، به دنبال باگ‌های متداول یا قسمت‌هایی از سایت باشید که بازدیدکنندگان به طور مکرر گیج یا ناامید می‌شوند و راه حل‌های طوفان مغزی برای سهولت یا بهتر شدن کارها ارائه دهید.

۴- Google Analytics را تنظیم کنید

دانش قدرت است و شناخت چگونگی خرید مشتریان در فروشگاه آنلاین شما دانش حیاتی است. با استفاده از Google Analytics، ابزاری قدرتمند و رایگان برای ردیابی ترافیک به شما امکان درک بیشتر خریداران را می‌دهد.

۵- با مشتریان ارتباط خود را حفظ کنید

آیا لازم است بعد از تعطیلات رابطه شما با خریداران به پایان برسد؟ در عوض، برای حفظ و پرورش روابط خود با مشتریان جدیدی که طی  سیاه به دست آورده‌اید، گام بردارید.

با فعال ماندن در شبکه‌های اجتماعی و ارسال ایمیل‌های پس از فروش به مشترکان، مشتریان خود را در طول سال درگیر خود کنید. اگر آن خریداران فصلی، خریدهای یکبار مصرف در لیست ایمیل شما ثبت نام نکردند یا حساب‌های رسانههای اجتماعی شما را دنبال نکردند، ممکن است بهترین گزینه بعدی انتخاب مجدد هدف شما باشد.

۶- به آنچه به درستی پیش رفته و آنچه درست نبوده، فکر کنید

بلک فرایدی و فصل تعطیلات زمان بسیار خوبی برای کسب‌و کار شماست تا از اشتباهات و همچنین موفقیت‌های آن استفاده کنید و چیزهای جدید یاد بگیرید. به همین دلیل مهم است که همه چیز را ردیابی کنید و در مورد آنچه که کار کرده است و آنچه کار نکرده خوب فکر کنید.

همانطور که امسال استراتژی‌ها و تاکتیک‌های جدیدی را اجرا می‌کنید، حتما برای ثبت تصمیمات و نتایج خود یادداشت برداری (و تصاویر صفحه) کنید. این سوابق به شما یک معیار برای فصل تعطیلات سال آینده می‌دهد، در عین حال به شما امکان می‌دهد ببینید چه چیزی برای کسب‌وکار شما مفید است بنابراین می‌توانید کارهای بیشتری از آن انجام دهید.

با چک لیست بلک فرایدی، جمعه سیاه موفقی داشته باشید

آماده سازی، برنامه‌ریزی و شروع زودهنگام و نه دیرهنگام کلید موفقیت جمعه سیاه است. این چک لیست بلک فرایدی باید بیشتر مواردی را که برای رویدادهای پیش رو امسال فروش دارید را شامل شود. اگر این اولین جمعه سیاه شماست، با آن به عنوان یک تجربه یادگیری رفتار کنید. باانگیزه و بلند پروازانه بمانید، انتظارات واقع بینانه‌ای تنظیم کنید و یادتان باشد که از سواری لذت ببرید.

هنوز فروشگاه آنلاین ندارید، اما آیا دوست دارید از فرصتی که بلک فرایدی می‌دهد استفاده کنید؟ پس حتما عضو سایت ایکسب شوید و فروشگاه آنلاین خود را در آن بسازید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید