انواع عمده فروشی چیست؟

انوع عمده فروشی چیست؟: در سیستم تجارت عمده فروشی بازیگران مختلفی وجود دارد که با تاثیر گذاری بر این چرخه باعث شکل گیری انواع مختلف عمده فروشی شده است که به چند نمونه از این مدل های عمده فروشی در زیر پرداخته می شود.

  1. عمده فروشان تاجر: این متداولترین نوع عمده فروشی است که در آن عمده فروشان تاجر با خرید در حجم بسیار بالا و با قیمت ارزان تر مبادرت می کنند و سپس آن را در مقادیر کمتر و با قیمت بالاتر می فروشند. در این مدل عمده فروشان محصولی تولید نمی کنند اما دانش عمیقی که در مورد محصول و بازار دارند می دانند چه موقعی محصولات خود را به خرده فروشان مختلف بفروشند.
  2. کارگزاران (Brokers): کارگزاران معمولا کالاهایی که می فروشند را موجود ندارند در واقع آنها واسط بین تولیدکنندگان و عمده فروشان با مشتریان آنها هستند و در مورد شکل گیری یک معامله خوب با هر دو طرف مذاکره می کنند و معامله را به سرانجام می رسانند و ساختار کمیسیون فروش استفاده می کنند و حق الزحمه خود را بر می دارند.
  3. فروش و توزیع از طریق نمایندگان: در این حالت تولیدکنندگان به جایه همکاری با تجار معمولا با اعطای نمایندگی در مناطق مختلف اقدام به توزیع و فروش محصولات خود می کنند.

انواع عمده فروشی در یک دسته بندی دیگر

روش‌های بسیار زیادی برای طبقه بندی عمده فروشان وجود دارد، که یکی دیگر از دسته بندی ها علاوه بر دسته بندی بالا به صورت زیر است:

  • عمده فروشان بازرگان: این تامین کنندگان عمده فروشی خود را دارند و محصولات یا خدمات خود را تولید کرده و آن‌ها را به نمایندگان فروش، خرده فروشان، توزیع کنندگان و دیگر عمده فروشان می‌فروشند. اگر شما محصولات را مستقیما از تامین کننده خریداری کنید، می‌توانید بهترین قیمت‌ها و حاشیه سود خوبی را بدست آورید.
  • عمده فروشان عمومی: عمده فروشانی که در این دسته بندی قرار دارند، معمولا محصولات و خدماتی را در کمیت زیاد از تامین کنندگان خریداری می‌کنند و با اضافه کردن مقدار سودی بر روی آن‌ها، در مقادیر کم به توزیع کنندگان، خرده فروشان و نمایندگی‌ها می‌فروشند. این نوع عمده فروشان اغلب دارای چندین تامین کننده هستند تا تنوع دامنه محصول و انتخاب مشتریان خود را داشته باشند. این نوع عمده فروش ممکن است محصولاتی را از تعدادی از صنایع مختلف و در چند دسته مختلف به فروش به رسانند.
  • عمده فروشان تخصصی: این نوع عمده‌فروشی به فروش محصولات در یک صنعت یا دسته‌بندی خاص محصول می‌پردازد. اما ممکن است محصولاتی از تامین کنندگان متعدد داشته باشند. از آنجا که عمده فروشان تخصصی در یک صنعت یا محصول خاص تخصص دارند، باید دانش خوب و قیمت‌گذاری مناسب در مورد محصول داشته باشند. عمده فروشان محصولات خاص این نوع عمده فروشی، عمدتا بر روی یک محصول خاص مانند کفش یا … تمرکز دارد. آن‌ها ممکن است محصول خاص را در چند مارک یا برند عرضه کنند. تولیدکنندگان با استفاده از این نوع عمده فروشی، یک یا چند محصول خود را به فروش می‌رسانند.
  • عمده فروشی اینترنتی: عمده فروشان در عمده فروشی آنلاین محصولات خود را با نرخ تخفیفی به فروش می‌رسانند و این به دلیل کاهش هزینه‌های سربار خود مانند اجاره و ساختمان‌های فیزیکی است. بنابراین این نوع عمده فروشان، می‌توانند درصد کمی به قیمت خریداری شده خود اضافه کنند. این در حالی است که حاشیه سودشان نیز محفوظ است.

علاقه مندان جهت آشنایی بیشتر با عمده فروشی در عصر دیجیتال می توانند مقاله “خرید عمده و فروش عمده کالا در عصر دیجیتال” را مطالعه کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید