تفاوت عمده فروشی و خرده فروشی

تفاوت اصلی بین عمده فروش و خرده فروش این است که مدل اول یک مدل کسب درآمد از طریق کسب و کارهاست ولی مدل خرده فروشی کسب درآمد از مصرف کنندگان است. در مدل عمده فروشی، شما محصولات را مستقیماً به مصرف کنندگان نمی فروشید بلکه به کسب و کارهای دیگر یا خرده فروشی ها می فروشید ولی در مدل خرده فروشی، شما محصولات را از یک تولید کننده، توزیع کننده یا عمده فروش تهیه می کنید و بعد محصولات را مستقیماً به مصرف کنندگان می فروشید.

بنابراین، برای اینکه یک محصول به دست مشتری نهایی برسد باید مسیر طولانی را طی کند. عمده فروشان، توزیع کنندگان و خرده فروشان همه واسطه هایی هستند که در زنجیره تامین حضور دارند و این سفر را ممکن می کنند. هر کدام از این عاملین نقش و مسئولیت های خاصی در این فرایند دارند که در این شبکه مشخص شده است در زیر به نقش هر کدام از این کسب و کارها اشاره می شود.

توزیع کننده: یک نماینده مستقل است که با تولیدکنندگان توافق می کند تا محصولات آنها را به عمده و خرده فروشان بفروشد و در این همکاری بسته به نوع قرارداد توزیع کنندگان می توانند محصولات برندهای متفاوت و یا محصولات مختلف دیگری نیز بفروشند یا اینکه به صورت انحصاری برای یک شرکت خاص باید کار کند.

عمده فروش: واسطه ایست که کالاها را از توزیع کننده خریداری و آنها را به خرده فروشان می فروشند عمده فروشان می توانند در فروش یک نوع محصول خاص مانند کفش زنانه به صورت تخصصی کار کنند یا می توانند در زمینه های دیگر نیز فعالیت داشته باشند.

خرده فروش: بیزینس هایی انتفاعی هستند که کالاها را به منظور فروش به مصرف کننده نهایی از عمده فروشان خریداری و به یوزر نهایی می فروشند. به طور کلی خرده فروشان با خرید کالاهای با قیمت ارزانتر از عمده فروشان آنها را با قیمت بالاتر به خریداران نهایی می فروشند و فروش مجدد نیز ندارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید