راهنمای-خرید-عمده-زعفران

زعفران یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه و چاشنی در تهیه غذا است که هم باعث خوش‌رنگی غذا و هم به غذا طعم و بوی خوبی می‌دهد. شما وقتی زعفران می‌خرید هم به دنبال کیفیت هستید و هم ارزشمند و سالم بودن آن. وقتی شما در غذا از زعفران استفاده می‌کنید عطر و طعم غذا بی‌نظیر و اغواکننده می‌شود. برای همین است که باید در خرید عمده زعفران دقت کنید تا بهترین کیفیت زعفران را خریداری کنید.

خرید عمده زعفران برای رستوران ها، سازمان ها و کارخانه ها

یکی از جاهایی که از زعفران زیاد استفاده می‌کنند رستوران‌ها، هتل‌ها، فست فودها و سازمان‌های بزرگ است. کیفیت غذا برای یک رستوران همه چیز است اگر از مواد اولیه مناسب استفاده نکنند ممکن است باعث نارضایتی مشتری و نهایتا بدنامی رستوران مورد نظر شود. برای همین منظور رستوران‌ها و خیلی از مصرف کننده‌ها دنبال زعفران درجه یک هستند تا بتوانند بهترین سرویس و با کیفیت‌ترین را برای مشتریان خود ارائه دهند. اما برخی سوء استفاده‌کنندگان معمولا تقلب می‌کنند یا زعفران با درجه پایین را رنگ کرده و به مخاطب به عنوان زعفران درجه یک ارائه می‌دهند.

به همین دلیل هنگام تهیه و خرید عمده زعفران فله باید به نکاتی توجه کرد. در ادامه به سه تا از معیارهایی که در خرید عمده باید به آن توجه کرد اشاره شده است:

  • رشته‌های زعفران همه قرمز هستند و رنگ دیگری ندارند.
  • رشته‌های زعفران باید موقع لمس کردن خشک و حالت شکننده داشته باشد.
  • عطر بوی زعفران با کیفیت همیشه قوی و تازه است و هرگز کپک زده نیست.

پس هر موقع می‌خواهید خرید عمده زعفران داشته باشید حتما به سه معیار بالا توجه کنید. و چند نکته دیگری هم وجود دارد که در موقع خرید عمده باید به آن توجه شود اگر به این موارد برخورد کردید بیشتر دقت کنید که مبادا زعفران تقلبی باشد.

  1. رشته‌های قرمز بلند: به این معنی است که کل زعفران تقلبی است.
  2. یک رنگ قرمز یکنواخت: باز هم به احتمال زیاد رشته‌ها رنگ شده است.
  3. رگه‌های زرد در داخل تار: وقتی رگه‌های زرد یا نارنجی در میان رشته‌های زعفران مشاهده می‌کنید باز هم باید این احتمال را در نظر بگیرید که زعفران رنگ شده است و احتمالا زمانی که آن را رنگ می‌کردند به رشته‌هایی که در پایین قرار داشته به طور کامل رنگ ریخته نشده است.

پس مواردی که در بالا گفته شد را باید در خرید عمده زعفران برای رستوران ها و سازمان‌ها و حتی کارخانه‌ها مورد توجه قرار دهید.

به غیر از مواردی که در مورد کیفیت و تقلبی نبودن محصول گفته شد باید در خرید عمده به قیمت هم توجه کرد. فقط این نکته را مدنظر قرار دهید که قیمت به تنهایی نشان‌دهنده کیفیت و با ارزش بودن زعفران نیست. پس حتما قبل از خرید عمده زعفران آن را تست کرده و از تقلبی نبودن آن مطمئن شوید.

تفاوت عمده زعفران سرگل، زعفران دسته و زعفران نگین برای مصرف‌کننده

این سه نوع زعفران اصلی‌ترین دسته‌بندی زعفران است که هر کدام از این دسته از نظر شکل و ظاهر یک سری تفاوت‌هایی با هم دارند. اما چیزی که اینجا می‌خواهیم بگویم این است که از نظر مصرف اگر شما زعفرانی با کیفیت تهیه کنید خیلی مهم نیست که زعفران سرگل، زعفران دسته و زعفران نگین باشد هر سه عالی هستند و استفاده از آنها آسان است و این به سلیقه شخصی شما بر می‌گردد که کدام را انتخاب کنید چون موقع استفاده در نهایت در بیشتر مواقع باید پودر و خرد شود.

مجموعه کالیز یک شرکت متخصص در زمینه محصولات ارگانیک است که به صورت مستقیم با مجموعه‌ای از کشاورزها در ارتباط است تا بتواند محصولات و چاشنی‌های مورد نظر رستوران‌ها، کارخانه‌ها و سازمان‌ها را با بهترین کیفیت برای آنها فراهم کند.

از جمله محصولاتی که این شرکت به صورت عمده ارائه می‌کند می‌توان به زعفران، زرشک، چایی و غیره اشاره کرد. مجموعه کالیز این آمادگی را دارد تا نمونه محصول را جهت آزمایش بفرستند و همچنین آمادگی لازم برای عقد قرارداد بلند مدت برای تهیه مواد مورد نیاز رستوران‌ها، سازمان‌ها و کارخانه‌ها را دارد.

علاقه‌مندان برای خرید عمده زعفران فله و دیگر محصولات این مجموعه می‌توانند به سایت ایکسب مراجعه و یا با شماره تماس 09126461936 -02126302410 تماس بگیرید.

4 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید