عمده فروشی محصولات

عمده فروش محصولات یک شرکت یا شخصی است که محصولات را به صورت عمده از تولیدکنندگان خریداری و به خرده فروشان می‌فروشد. چه بخواهید به صورت آنلاین بفروشد و چه از طریق فروشگاه خرده فروشی، اگر خودشان محصولی تولید نمی‌کنند باید کالاهایی را برای فروش از منبع دیگری تهیه کنند. اگرچه ممکن است بتوانند مستقیما از تولیدکننده خرید کنند اما به احتمال زیاد به دلیل شرایط سخت ارتباط گرفتن با کارخانه‌ها یا نداشتن امکان سفارش در حد حداقل سفارش برای خرید عمده از کارخانه مورد نظر، از عمده فروش خرید خواهند کرد.

یک عمده فروش اساسا یک واسطه بین یک تولیدکننده و یک شرکت خرده فروشی است. عمده فروشان مقادیر زیادی از محصولات را با قیمت پایین‌تری به صورت عمده از کارخانه‌ها خریداری یا مستقیما از یک کشور خارجی وارد می‌کنند و آنها را به خرده فروشان یا کسب‌وکارهای دیگر می‌فروشند که آنها هم کالاهای خریداری شده به صورت عمده را در سایت‌های تجارت الکترونیکی فروشگاه‌های فیزیکی خود می‌فروشند معمولا مشتریان خرده فروش‌ها مصرف‌کننده نهایی هستند.

در حالی که متداول‌ترین نوع عمده فروشی بین تولیدکنندگان و خرده فروشان است اما تعداد زیادی از عمده فروشان به عمده فروشان دیگر می‌فروشند. یک عمده فروش ممکن است مواد اولیه را برای تولید کالا به کارخانه‌ها بفروشد یا از کارخانه‌ها خرید عمده انجام دهد و آنها را به کسب‌وکارهای دیگر بفروشد.

عمده فروشی محصولات چیست؟

عمده فروشی به طور کلی به دو مدل تجاری اشاره دارد. اولین مدل اینست که یک شرکت تجاری کالاها را در مقادیر زیاد از تولیدکنندگان خریده و انبار کند و در آینده آن را به فروش برساند. مدل دوم اینست که یک شرکت تولید کننده محصول خود را به خرده فروشان در مناطق مختلف بفروشد و آنها نیز محصول را به مصرف کننده نهایی می فروشند که به این حالت فروش شاهرگی نیز می گویند.

تاریخچه عمده فروشی:

عمده فروشی نقش مهمی در توسعه تجارت کالا در ایالت متحده داشت. در سالهای اولیه شروع تجارت عمده فروشی، عمده فروشان با تشکیل بازارهای هفتگی و افتتاح فروشگاه های ویژه کوچک به توزیع و مبادله کالا می پرداختند. در قرن هجدهم به دلیل رشد صنعت و گسترش سیستم حمل و نقل جاده ای، روند عمده فروشی شتاب گرفت و این امر خود منجر به ظهور وسایل حمل و نقل جدید شد و در نهایت باعث تولید محصولات متنوع بیشتر و ایجاد امکانات خرده فروشی بزرگتر شد.

مرکز تجارت کالاهای آمریکایی شیکاگو بود جایی که اولین فروشگاه عمده فروشی در آن افتتاح شد. تا سال 1900، بیش از 3300 عمده فروشی در این شهر کار می کردند که سالانه بالغ بر یک میلیارد دلار گردش مالی در فروش انواع مختلف کالاهای ایجاد می کردند. اکثر عمده فروشان توسط جان جی شدد و مارشال فیلد (John G. Shedd and Marshall Field) اداره می شدند. در سال 1887، آقای شدد یک فروشگاه عمده فروشی با انواع کالاها و با 1800 کارمند افتتاح کرد. در حالی که فیلد اولین فروشگاه خرده فروشی منسوجات و پوشاک را باز کرد که درآمد سالیانه آن بالغ بر 4 میلیون دلار بود.

در سال 1954، سل پرایس (Sol Price) یک کارآفرین آمریکایی، فد مارت (FedMart) را تاسیس کرد که یک فروشگاه تخفیف دار بود که محصولات با نام تجاری خود را با قیمت پایین تری می فروخت. بعدا در سال 197، کاستکو (Costco) اولین باشگاه عمدخ فروشی را در ایالات متحده تاسیس کرد و به مردم اجازه میداد تا طیف گسترده ای از کالاها را با مقدار زیاد و قیمت ارزان تر خریداری کنند. تا سال 2010، حداقل 3 باشگاه عمده فروشی بزرگ وجود داشت که هر کدام بیش از 500 تا انبار داشتند که علاوه بر ایالات متحده حتی در خارج از آن هم مشغول به فعالیت بودند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید