راهنمای-عمده-فروشی-لوازم-خانگی-ایکسب

یکی از چالش‌هایی که در امر معرفی و فروش محصولات خانگی و لوازم خانگی ایرانی وجود دارد نبود ساختاری و بستری مناسب برای شناساندن درست این برندها به عمده فروشان و فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی و آشپزخانه است. یکی از بسترهای که کمک زیادی به عمده فروشی لوازم خانگی و آشپزخانه می‌تواند داشته باشد مجموعه ایکسب است. با ما همراه باشید تا راهنمای عمده فروشی لوازم خانگی در ایکسب را بهتر بشناسید.

امروزه لوازم خانگی یکی از ضرورب‌ترین کالاهای مصرفی در هر خانه و خانواده ایرانی است و عملا چرخ زندگی بدون لوازم خانگی مناسب درست نمی‌چرخد. با توجه به فرهنگ غنی ایرانی‌ها در حوزه طراحی و دکوراسیون داخلی و اهمیتی که آنها به زیبایی خانه خود می‌دهند خرید لوازم خانگی صرفا برای برآورده ساختن نیازهای روزمره‎‌شان نیست بلکه از نظر زیبایی هم وسایل مورد نیاز باید پاسخگوی سلیقه خانواه‌ها باشد و نیاز آنها را هم برآورده کند.

در چند سال اخیر کارخانه ها و شرکت های مختلفی در این زمینه شروع به فعالیت کردند و قدم‌های خوبی را در این زمینه برداشته‌اند. محصولاتی که شرکت‌های داخلی تولید می‌کنند نه تنها برای برآورده کردن نیازهای روزمره مناسب است بلکه از نظر زیبایی و تکنولوژی همگام با برندهای برتر دنیا هستند و حتی در مواردی سلیقه مشتری‌های ایرانی را به درستی درک کرده و محصولات بهتری برای سلیقه‌های مختلف تولید کرده‌اند.

حال سوال این است که ایکسب چیست؟ و چگونه به عمده فروشی لوازم خانگی و آشپزخانه می تواند کمک کند؟

ایکسب (Ecasb) اولین و بزرگترین پلتفرم خرید و فروش عمده و مارکت پلیس B2B در ایران است که صادرکنندگان، تولیدکنندگان، واردکنندگان و بنکداران در آن کالای خود را به صورت عمده معامله می‌کنند یا خدمات خود را به شرکت ها و یا خرده فروشان نمایش می‌دهند.

 هدف ایکسب ایجاد بستری برای خرید و فروش آنلاین به صورت عمده و معرفی شرکت‌ها است. تجار و شرکت‌های تولیدی می‌توانند کالا و خدمات خود را در این بستر ارائه کنند برای آنها مشتری بیابند و نیازهای خود را از طریق سایر عرضه کنندگان تامین کنند.

 مجموعه ایکسب از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر بالغ بر ۱۰ هزار شرکت در این پلتفرم ثبت نام کرده و از خدمات ایکسب استفاده  می‌کنند.

 خدمات ایکسب به عمده فروشان :

۱. امکان ساخت پروفایل

۲. امکان ساخت فروشگاه آنلاین

۳. امکان نمایش عکس، ویدیو و کاتالوگ محصولات

۴. امکان نمایش شرکت یا محصولات در صفحه اول

۵. امکان انتشار اخبار و مطالب مربوط به شرکت در قسمت مجله ایکسب

۶. امکان تولید پست و انتشار در خصوص محصولات شرکت در شبکه‌های اجتماعی ایکسب

۷. امکان گفتگو با مشتریان

۸. امکان گرفتن استعلام قیمت یا مقایسه قیمت محصولات در بازار مشابه

۹. تایید هویت کسب و کارها به منظور جلب اعتماد در خرید

۱۰. ارائه آمار و گزارش از محصولات پربازدید و مشخص کردن بازدیدکننده‌ها

۱۱. مشاوره فروش آنلاین مخصوص شرکت‌های عضو

۱۲. مشاوره و تولید محتوا (عکس،ویدئو و متن) و نحوه حضور در بستر وب (ویژه شرکت‌های عضو)

همانطور که ملاحظه کردید ایکسب یک پلتفرم یا بستری آنلاین است که شما میتوانید محصولات و خدمات خود را در داخل آن تعریف کرده و فروش داشته باشید یا از این طریق جذب لید کنید.

با توجه به اینکه بیشتر مخاطبان ایکسب، تولیده کننده‌ها، عمده فروش‌ها، خرده فروش‌ها، بنکداران، شرکت‌های صنعتی، سازمان‌ها و غیره هستند پس شما با عضویت و ایجاد فروشگاه آنلاین خود در ایکسب خیلی سریع‌تر به هدف خود یعنی ارتباط با مخاطبان هدف خود دست خواهید یافت. 

نکاتی که در عمده فروشی کالای خود در ایکسب باید بدانید:

ثبت کامل اطلاعات 

اولین نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که پروفایل خود را به طور کامل ثبت کنید. از توضیحات گرفته تا ثبت اطلاعات تماس و غیره را به درستی و با دقت انجام دهید. چون مخاطبین بعد از تماس با نام و صفحه شما شروع به بررسی و قضاوت درباره شما می‌کنند پس هرچقدر تصویری که می‌سازید کامل، بهتر و واضح‌تر باشد مخاطب شما تصویر اولیه خوبی از شما در ذهن خود خواهد ساخت.

ثبت کامل محصولات و توضیحات آن

نکته بعدی که در ثبت نام و تکمیل اطلاعات در فروشگاه اینترنتی خودتان در ایکسب باید به آن دقت کنید این است که تعریف کردن اطلاعات محصولات و توضیحات درباره آنها همراه با عکس، کاتالوگ و ویدیو باید باشد تا بتواند محصول شما را به صورت کامل توضیح دهد بالای 60 درصد مشتریان موقع خرید محصول، توضیحات آن را خوانده و با کالاهای مشابه دیگر مقایسه می‌کنند. پس در وارد کردن اطلاعات محصول به صورت دقیق عمل کنید.

انتشار اخبار و محتواهای مرتبط در زمینه عمده فروشی لوازم خانگی و آشپزخانه

با ثبت اطلاعات کار شما تمام نمی‌شود به عبارتی دیگر شما تازه وارد مرحله اول می‌شوید برای اینکه شما بتوانید از طریق گوگل و بستر وب جذب لید، تماس و در نهایت فروش داشته باشید نیاز دارید به صورت مداوم و مستمر اخبار کسب و کار و خود را در سطح رسانه‌ها منتشر کنید.

این انتشار اخبار باعث تقویت ردپای شما در گوگل شده و همچنین باعث تقویت صفحه محصول و پروفایل شما در ایکسب می‌شود که در نهایت ترافیک و ورودی‌های زیادی را به سمت کسب و کار شما روانه می‌کند. مجله ایکسب در این مسیر به رایگان در اختیار شماست تا بتواند موفقیتها، رویدادها و اخبار شما را برای مخاطبان شما برجسته کند و باعث دیده شدن حرفه‌ای شما شود. 

معرفی صفحه فروشگاه خود در شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌های اکتسابی

شما علاوه بر سایت ایکسب باید حداقل در دو تا از بهترین شبکه‌های اجتماعی فعال بوده و کمپین‌های مختلف را همزمان با ایکسب اجرا و پوش کنید. همچنین شما به یک سری رسانه‌ها به اسم مدیاهای اکتسابی نیز دسترسی دارید که بدون پرداخت مبلغ شما می توانید مطالب خود را در آنها نیز منتشر کنید به عنوان مثال سایت اخبار رسمی، ویرگول، سایت صنف و صنعت و یا رسانه‌های دوستان و آشنایان خود که به واسطه ارتباطات شخصی مطالب شما را به رایگان می‌توانند نشر بدهند. این موارد و موارد دیگر که بدون پرداخت مبلغ اخبار یا محتوای کسب و کار شما را پوشش می‌دهند به رسانه‌های اکتسابی معروف هستند.

تعریف دقیق دسته‌بندی کالا در ایکسب

مورد بعدی که در تعریف کالا باید به آن دقت کرد انتخاب دقیق دسته بندی است که باعث می‌شود در موقع جستجو توسط مخاطب خیلی سریع در دسترس قرار بگیرید. دسته بندی‌هایی که در حوزه عمده فروش لوازم خانگی و آشپزخانه در سایت ایکسب وجود دارد شامل :

الف: لوازم خانگی، تجهیزات و لوازم الکترونیکی مصرفی:

  • رختخواب، میز، البسه آشپزخانه و حوله ها
  • لوازم خانگی
  • لوازم آشپزخانه
  • لوازم الکترونیکی مصرفی
  • لوازم مربوط به پنجره

ب: مبلمان و اثاث منزل:

  • مبلمان
  • مبلمان تجاری
  • وسایل کلاس درس، آموزشی، سازمانی و لوازم برقی
  • مبلمان تجاری و صنعتی

این موارد دسته‌بندی‌های است که در داخل سایت به صورت پیش فرض وجود دارد و شما برای دسته بندی و گروه بندی اختصاصی می‌توانید به صورت سفارشی دسته بندی خود را هم در سایت ایجاد کنید و کالاهای خود را در زیر آن دسته بندی قرار دهید. 

اگر همچنان برای تکمیل و یا ساخت فروشگاه آنلاین خود برای عمده فروشی لوازم خانگی در ایکسب سوال یا مشکل دارید با ما در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید