عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی

نحوه آنلاین کردن عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی

در سال های اخیر، بازار تجارت الکترونیک عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی به شدت رشد کرده است. این رشد به حدی بوده است که حتی بزرگترین شرکت های عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی سنتی و با سابقه را نیز به فکر فرو برده است.

 چون اگر زودتر به سمت آنلاین کردن بیزینس خود نروند به احتمال زیاد شرکت های متوسط و کوچک تر که خودشان را با تکنولوژی و فناوری های روز دنیا و روش ها فروش و بازاریابی نوین تجهیز کرده اند بازار را از دست شان خواهند گرفت.

بنابراین همه ی شرکت های تولیدی و پخش لوازم آرایشی و بهداشتی باید سواد و نحوه فروش و بازاریابی به صورت آنلاین و اینترنتی را یاد بگیرند. در اینجا ما رهنمودهایی را برای شرکت هایی که تصمیم به فعالیت در حوزه آنلاین دارند و همچنین دنبال فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای راه اندازی عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی خود هستند خواهیم داشت. 

شاید شما قبلا به فکر راه اندازی فروش عمده لوازم آرایشی و بهداشتی بوده اید ولی شرایط و موقعیت برای آن فراهم نبوده ولی الان بهترین فرصت برای آنلاین کرده بیزینس عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی است و قطعا با توجه به شرایط حال حاضر مثل جوی که ویروس کرونا ایجاد کرده هیچ وقت فرصت بهتری از الان فراهم نبوده است.

در اینجا ما به اینکه چرا الان بهترین زمان برای آنلاین کردن بیزینس فروش عمده لوازم آرایشی و بهداشتی است؟ و همچنین در ادامه شما را برای راه اندازی و آنلاین کردن کسب و کار عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی راهنمایی کنیم.

چرا عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی را باید اینترنتی کنیم؟

بدون شک رشد بسترها و پلتفرم های تجارت الکترونیکی به کسب و کارهای عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی که به سمت آنلاین شدن پیش رفتن فرصت رشد و شکوفا شدن را داده است. پلتفرم های مارکت پلیس و همچنین رسانه های اجتماعی به افراد این فرصت را می دهند تا کسب و کار فروش عمده لوازم بهداشتی و آرایشی خود را توسعه دهند، هویت برند خود را بهبود ببخشند، تصویر ذهنی مناسبی از خود در ذهن مخاطب حک کنند و در نهایت تجربه خرید بهتری را برای مشتری خود فراهم کنند.

سه عامل اساسی وجود دارد که باعث گسترش و پیشرفت کسب و کارهای عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی شده و شکوفا شدن آنها را تسهیل کرده و همچنین باعث سود اور شدن کسب و کارهای عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی آنلاین شده است و این سه عامل باعث جذاب شدن این بیزینس برای کارآفرینان جوان و نوآور گردیده و رشد شگفت انگیزی برای آنها به همراه داشته است. پس اگر شما نمی خواهید از این قافله عقب بمانید با ما همراه باشید.

  1. عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی بانه
    عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی بانه

    توجه به فناوری های روز: 

پیشرفت های سریع در حوزه فناوری باعث شده کسب و کارهای لوازم آرایشی و بهداشتی بتوانند با شیوه های نوین بازاریابی و فروش، مصرف کنندگان زیادی را درگیر و تبدیل به مشتری کنند بیشتر این شرکت ها، کسب و کارهای کوچکی هستند که قبل از این در فضای آفلاین فرصتی برای چنین رشد شگفت آوری نداشتند. این کسب و کارها با راه اندازی وب سایت و صفحات اجتماعی، شروع به تولید محتواهای ارزشمند و جذاب برای مخاطبین هدف خود کرده و سیل عظیمی از مخاطبان را با خود همراه می کنند. بیایید خیلی صادقانه بگم که روش ها بازاریابی و درگیر کردن مشتری و فروش به آنها عوض شده است الان عصر، عصر محتواها و ردپاها در فضای وب و اینترنت است اگر شما تا الان تو این زمینه کاری انجام ندادین دیگر فرصتی برای معطلی نیست برای نگهداری سهم بازار و رشد و گسترش آن شما نیاز دارید در این فضا فعالیت حرفه ای داشته باشید. یکی از پلتفرم هایی که برای شروع راه اندازی یا انلاین کردن بیزینس عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی می تواند به شما کمک موثری داشته باشد سایت ایکسب است ثبت نام و ساخت پروفایل و فروشگاه اینترنتی در این سایت کاملا رایگان است پس کافی است ثبت نام تان را در سایت ایکسب شروع کنید.

  1. حضور فعال در رسانه ها و شبکه های اجتماعی:

 شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که هویت تجاری متفاوتی را ایجاد کنید با مخاطبان و بازارهای جدید ارتباط برقرار کنید و نفوذ خود را افزایش دهید. اساساً، شبکه های اجتماعی و فضای وب، کسب و کارها را مجبور کرده است تا از مدل های فروش، بازاریابی و برندینگ سنتی فاصله بگیرند و به آنها اجازه می دهد نوع جدیدی از فروش اجتماعی را بپذیرند. پس حضور اجتماعی خود را تقویت کنید از اینفلوئنسرها به خوبی بهره ببرید و صفحات اجتماعی حرفه ای بسازید و با توجه به پرسونای مخاطب خود محتوای ارزشمندی نیز تولید کنید این محتواها باعث قضاوت و تصویر سازی مخاطب از کسب و کار شما و برندهای شما خواهد شد پس حرفه ای عمل کنید.

  1. تولید و نشر محتوای دیجیتال: 

به طور کلی دو عامل بالای تمرکزش بیشتر بر حضور حرفه ای شما در آن بسترهاست ولی در این قسمت به نوع محتواهایی که در آن دو بستر باید تولید و استفاده کنید پرداخته و معرفی می شود. پیشرفت های فناوری و نفوذ روزافزون رسانه ها و شبکه های اجتماعی به طور اساسی شیوه بازاریابی محصولات را مخصوصا در حوزه عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین خرده فروشی این صنعت تغییر داده است. 

اکنون تاکید بیشتری بر محتوا (مانند ریویو های آنلاین، محتواهای معرفی کننده، آموزش دهنده و فرهنگ ساز در وبلاگ، آموزشهای ویدیویی و موشن، اینفوگرافیک، اخبار صنعت و غیره) به عنوان وسیله ای برای فروش محصول شده است. از آنجا که فناوری های تجارت الکترونیکی به بلوغ رسیده اند اکنون مخاطب ها از دیدن کالایی که به صورت آنلاین تبلیغ می شود بیشتر ترغیب به خرید می شوند یا به عبارتی نرخ درگیری و تبدیل شدن مخاطبین بالقوه به مشتری نسبت به روش های سنتی بیشتر است.

 چون مخاطب تنها کافی است چند کلیک کند تا به کسب و کار شما برسد و بررسی هایش را انجام دهد و در نهایت خرید خود را ثبت کند. در حوزه تولید و انتشار محتوا نیز مجموعه ایکسب برای شما راهکارهای هم در حوزه تولید و هم در حوزه انتشار اندیشیده است. 

اگر شما در حوزه تولید محتوا مشکل دارید می توانید از کارشناسان ایکسب راهنمایی و کمک بگیرید و همچنین اگر در حوزه نشر نیاز به مدیا دارید بلاگ، مجله و شبکه های اجتماعی ایکسب در این زمینه به شما کمک خواهد کرد تا مطالبتان به خوبی در گوگل ایندکس شود. در زمینه نشر محتوا علاوه بر مجله ایکسب و بلاگ ایکسب چند تا پلتفرم دیگر مثل ویرگول، اخبار رسمی و بلاگفا وجود دارند که شما برای بازنشر رایگان محتواهای خود در بستر وب از آنها نیز استفاده کنید.

خوب حال بیایید چگونگی راه اندازی عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی اینترنتی را شروع کنیم.

به طور قطع یقین همیشه شروع کار سخت ترین قسمت هر چالش ارزشمندی است. ولی ما با راهنمایی های که خواهیم داشته باشیم این فرایند را برای شما ساده تر خواهیم کرد بنابراین شما به راحتی می توانید تجارت فروش عمده لوازم آرایشی و بهداشتی آنلاین خود را شروع کنید.

  1. خلا بازار را شناسایی کنید

هنگام فروش عمده محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت انلاین، ابتدا لازم است شما یک موقعیت بکر و دست نخورده ی که فعالیت زیادی در آن بخش صورت نگرفته پیدا کنید یا اینکه آن بخش رقبای قوی و زیادی وجود ندارد یا اینکه هنوز بازار در آن بخش نوپاست و هنوز به نقطه بلوغ و اشباع خود نرسیده است.  محتوای جدیدی که هر روز بصورت آنلاین ارسال می شود رقابت در همه بخش ها را دشوار کرده است پس گم شدن و دیده نشدن در این فضا خیلی آسان است کافیست هیچ کاری نکنید. پس توجه داشته باشید انتخاب یک موقعیتی که فضای رقابت کمتر است می تواند احتمال موفقیت و پیشرفت شما را بالا ببرد.

بنابراین با انتخاب تمرکز بر روی یک نوع محصول یا دامنه خاصی از محصولات، می توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید. به عنوان مثال شما می توانید تمرکز خود را بر روی محصولات یا راه حل های طبیعی مراقبت از پوست را انتخاب کنید.

به عبارت دیگری، قبل از گسترش کار خود برای فروش طیف وسیعی از محصولات، ایجاد شهرت در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در یک حوزه خاص بسیار آسان تر و کارآمدتر برای آینده بیزینس شما خواهد بود.

  1.  به نحوه تامین منابع و خرید عمده از تامین کننده های خود فکر کنید

اگر می خواهید با کسب و کار فروش عمده لوازم آرایشی و بهداشتی آنلاین خود سود کسب کنید باید محصولات خود را از یک برند و تولید کننده معتبر خریداری کنید که محصولات معتبر و قابل اطمینانی را ارائه می دهد و همچنین پارتنر خوش قول و همراهی برای شما است.

تولید کنندگان و فروشندگان حجم بالا در صنف عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی، معمولا محصولات را با نرخ کمتری به عمده فروش ها و حتی خرده فروش ها ارائه می دهند زیرا آنها را در مقادیر زیادی می فروشند و مستقیماً خودشان یا تولید کننده مارک هستن یا با مارک های تجاری بزرگی همکاری می کنند. این باعث می شود وقتی کالاهایی را با قیمت عمده فروشی به مشتری می فروشید سود کسب کنید. همچنین این، به این معنی است که می توانید به سرعت و با کارایی گسترده کار خود را افزایش دهید زیرا از طریق فروش و بازاریابی آنلاین مشتری بیشتری جذب می کنید و تقاضا نیز برای خرید از شما افزایش می یابد.

  1. ساخت یک نام تجاری با هویت

کسب و کارهای عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی اگر بخواهند برجسته شوند و بر مشتریان تاثیر بگذارند به یک برند و مارک نیاز دارند تا بتوانند هویت و تصویر برند خود را از طریق آن نام تجاری نشان دهند. این برند و برندینگ باعث افزایش فروش اجتماعی می وشد. فروش اجتماعی در واقع ایجاد روابط با مشتریان برای افزایش فروش است. اگر کسب و کار شما هویتی نداشته باشد که افراد بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند انجام این کار چالش برانگیز خواهد بود.

توسعه نام تجاری شامل؛

به این فکر کنید که مشتری هدف شما کیست. کدام محصولات ، لحن و سبک برای آنها جذاب است؟

به فکر ظاهر کسب و کار خود باشید. آرم شما چگونه خواهد بود؟ چه هویت بصری برای وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی شما بهتر است؟

به چگونگی برقراری ارتباط با مشتریان فکر کنید. چه لحنی را باید برای ارتباط با آنها به کار گیرید؟

 

  1. ایجاد یک فروشگاه آنلاین

در نهایت، همه کسب و کارها به نوعی نیاز به فروشگاه اینترنتی یا وب سایت تجاری دارند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را از آنجا بفروشند یا خود را پروموت و پرزنت کنند در واقع فروشگاه اینترنتی یا سایت تجاری ویترین هر بیزینسی است. امروزه می توانید فروش عمده لوازم آرایشی و بهداشتی را به روش های مختلفی به صورت آنلاین بفروشید.

فراهم کردن یک فروشگاه تجارت الکترونیکی: 

این شامل ساخت یک فروشگاه آنلاین از ابتدا یا استفاده از الگو است. به یاد داشته باشید شما باید یک دامنه برای سایت تجارت الکترونیکی خود ثبت کنید. برای ساخت آن می توانید یک توسعه دهنده وب استخدام کنید یا از یک سازنده فروشگاه اینترنتی استفاده کنید. اگرچه استفاده از یک سازنده سایت آسان تر و مقرون به صرفه است اما شما نمی توانید بر نحوه عملکرد فروشگاه خود کنترل داشته باشید.

استفاده از بازارهای آنلاین و مارکت پلیس ها

چندین بازار آنلاین مانند ایکسب و Amazon وجود دارد که به شما این امکان را می دهد لوازم آرایشی و بهداشتی را به صورت آنلاین بفروشید. اگر می خواهید درباره این موارد بیشتر بدانید می توانید به مقاله راهنمای عضویت در سایت ایکسب مراجعه کنید.

 این نکته را همیشه گوشه ذهن خود داشته باشید که چه شما فروشگاه اینترنتی داشته باشید و چه نداشته باشید پلتفرمی مثل ایکسب برای گسترش کار شما بسیار مفید خواهد بود. اگر شما سایت فروشگاهی ندارید پس ایکسب برای آنلاین شدن شما یک فرصت خارق العاده است. و اگر شما فروشگاه اینترنتی دارید باز ساخت ردپا در یک بستر و پلتفرم با مخاطبین گسترده و مرتبط می تواند روند رشد و پیشرفت شما را تسریع بخشد در واقع شما با ساخت پروفایل تجاری یا فروشگاه اینترنتی انگار دو تا شعبه از کسب و کار خود دارید.

فروش از طریق شبکه های اجتماعی:

 شما می توانید مستقیماً از طریق کانال ها، رسانه ها و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و تلگرام محصولات خود پروموت کرده و در نهایت مشتری پیدا کرده و بفروشید در اینجا ممکن است شما به مشتری جدید بفروشید یا به یک مشتری قدیمی فروش مجدد داشته باشید. این گزینه و گزینه فروش از طریق ایکسب یک گزینه عالی برای کسب و کارهای عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی کوچکتر است زیرا راه اندازی آن ارزان و آسان است. برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش عمده فروشی آنلاین و اینترنتی بلاگ ایکسب مراجعه کنید.

نکاتی برای فروش عمده محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت آنلاین و اینترنتی

اکنون که فهمیدید برای شروع فروش عمده محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت آنلاین چه کاری لازم است در ادامه به نظرم چند نکته برای موفقیت در کسب و کار شما می تواند به شما کمک زیادی داشته باشد.

کامل کردن اطلاعات خود در مورد محصولات

برای فروش عمده موفقیت آمیز محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین محصولات مراقبت از پوست به صورت آنلاین، باید همه ی اطلاعات لازم در مورد محصولات خود را بدانید و آن را یاد بگیرید.

مشتریان برای اطلاعات دقیق محصول به شما مراجعه می کنند. برای جلب اعتماد و ترغیب فروش در آینده مجبورید به آنها پاسخ صحیح بدهید. در نتیجه، شما باید بدانید که محصولات شما در کجا تولید می شود و نحوه استفاده از آنها چیست.

توجه به مخاطب

اگر یک توصیه واحد وجود داشته باشد که در انواع و اندازه های تجاری به کار میرود آن این است که “مشتری خود را بشناسید”. این تعیین می کند چه محصولی را برای فروش به انبار خود اضافه کنید و همچنین در مورد بهترین پلتفرم ها، روش های تعامل با مشتری و نحوه بازاریابی تجارت خود اطلاع داشته باشید. به عبارتی اثربخش تر و با کارایی بالا کار کنید و تجارت خود را بهینه کنید.

اگر درک درستی از بازار هدف خود نداشته باشید هنگام تصمیم گیری های مهم، مخاطبان خود را در نظر نمی گیرید تمرکز و جهت دهی کافی نخواهید داشت و در نهایت به سرعت مشتری خود را احتمالا از دست خواهید داد.

تحلیل و آنالیز مداوم رقبا

مدام به خود یادآوری کنید که در رقابت با سایر کسب و کارها هستید. مشتریان دائماً در حال مقایسه بین فروشندگان هستند و قبل از پول، سخت گزینه ها را ارزیابی می کنند. این وظیفه شماست که آنها را متقاعد کنید که باید محصولات شما را بیش از محصولات دیگر رقبا خریداری کنند.

برای انجام این کار، باید رقبا را بررسی کنید. 

تالارهای گفتگو، اینستاگرام و گروه های فیس بوک مکان های بسیار خوبی برای دانستن اینکه رقبای شما در چه وضعیتی قرار دارند و نحوه تعامل مشتری با آنها چگونه است. به سوالات کاربران و برندهایی که در سایت ها ذکر می کنند نگاه کنید تا تصویر کاملی از فضای رقابتی بدست آورید.

از خود بپرسید: رقبا چه کارهایی را به خوبی انجام می دهند؟ آنها چه ضعفی دارند؟ چه چیزهای و نیازهای به خوبی پاسخ داده نمی شود که من بتوانم راه حل یا محصول ارائه دهم؟ از سایت و بازاریابی آنها چه چیزی را دوست دارم و از چه کار آنها خوشم نمی آید؟

با دانستن و کسب اطلاعات در مورد رقبای خود موجب تقویت تجارت شما خواهد شد. آنها را نادیده بگیرید و در آخر همان اشتباهات را خواهید کرد.

آگاهی یافتن از آخرین روندها و ترندهای حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی

به عنوان یک عمده فروش لوازم آرایشی و بهداشتی آنلاین، باید از آخرین ترندها حوزه آرایشی و بهداشتی و مراقبتی آگاهی داشته باشید. این نه تنها باعث می شود که کسب و کار شما آپدیت و مرتبط بماند همچنین به شما این را امکان می دهد از روندهای نوظهور قبل از پرشدن توسط رقبا و اشباع بازار بهره مند شوید.

این مهم در صورت داشتن فروش اجتماعی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا از محتوای آنلاین برای جذب مشتری، پرورش روابط و فروش خود استفاده خواهید كرد. اگر محتوای شما قدیمی باشد علاقه کمتری مخاطب و گوگل نشان خواهد داد در نتیجه فروش و حاشیه سود شما کاهش خواهد داشت.

لیست موجودی انبار خود را تهیه کنید

مهم است که از موجودی کالاهای تان اطلاع داشته باشید. این به شما امکان می دهد سفارشات را ردیابی و مدیریت کنید بنابراین نمی توانید کالاهای ناموجود در انبار را تبلیغ کنید. موجودی ها همچنین به شما کمک می کنند تا بدانید چه چیزهایی فروش خوبی دارند و چه چیزهایی نه، و شما می توانید در روندهای جدید و نوظهور، برجسته باشید.

نمی توان انکار کرد که راه اندازی کسب و کار عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی آنلاین یک چالش است. با این حال ، بسیار بی نظیر است اگر درست انجام شود و سودآور نیز هست. برای غلبه بر چالش هایی که با آن روبرو هستید ایده خوبی است که از شرکایی مانند ایکسب راهنمایی و پشتیبانی بگیرید. اطلاعات و تخصصی که دریافت خواهید کرد بسیار ارزشمند است خصوصاً اگر در این صنعت تازه وارد باشید. همین امروز به صورت رایگان در ایکسب ثبت نام کنید و کسب و کار عمده فروشی لوازم ارایشی و بهداشتی آنلاین خود را شروع کنید!

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید