عمده فروشی آنلاین

عمده فروشی آنلاین بر بستر تجارت الکترونیک

با گسترش تکنولوژی و توسعه تجارت الکترونیک، نوع جدیدی از عمده فروشی بوجود آمد که در آن کارآفرینان حوزه تجارت الکترونیک با ایجاد بستر آنلاین مبادلات عمده فروشی سنتی را متحول و آسان تر کردند.

وقتی صحبت از تجارت الکترونیک می شود. کلمه ای که اولین بار به ذهن خطور می کند رشد است. تحقیقات مختلف در زمینه تجارت الکترونیک نشان می دهد که فقط در 14 سال گذشته تجارت الکترونیکی در کل جهان سر به فلک کشیده است. در حقیقت پیش بینی های رشد تجارت الکترونیکی تخمین می زنند که تا سال 2022، درامد تجارت الکترونیکی فقط در ایالات متحده بالغ بر 638 میلیارد دلار و حتی فراتر رود. در سطح جهانی نیز رشد تجارت الکترونیک در یک مسیر صعودی پیش بینی می شود. به طور کلی طبق آخرین بررسی ها افراد بالای 30 درصد از بودجه خود را به صورت آنلاین یا در بستر تجارت الکترونیک خرج می کنند و نکته ی دیگری که وجود دارد فرصت رشد زیاد این بستر است که همچنان با اشباع شدن بازار فاصله زیادی دارد و همچنان در مرحله رشد چرخه عمر خود قرار دارد.

عمده فروشی چیست؟

عمده فروشی به عمل فروش محصول در حجم وسیع و با قیمت پایین به خرده فروش‌ها و دیگر همکاران تجاری اطلاق می‌شود. با توجه به این نکته و پیشرفت تجارت الکترونیک، بحث مدیریت عمده فروشی آنلاین پیش می‌آید که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

عمده فروشی آنلاین چیست؟

مدیریت عمده فروشی آنلاین یک رویکرد سیستماتیک و استراتژیک برای عملیاتی کردن بیزینس عمده فروشی از طریق پلتفرم و نرم افزارهای ابری است که با نام تجارت الکترونیک عمده فروشی هم شناخته می‌شود.

فراهم کردن چنین ساختاری از طرف عمده فروشان کوچک-متوسط و چابک با رشد بالا که فرایندهای پیچیده سنتی و آفلاین را به صورت دیجیتالی و ساده می‌کنند می‌تواند مزیت‌هایی زیر را برای خود و مشتریانش ایجاد کند:

  • خلاقیت و پیشتازی در بازاریابی
  • ساده سازی فرآیندهای معاملاتی
  • اجرای راحت و با بازدهی بالای کمپین های فروش و ساده سازی ساختار معاملات
  • بهینه و آسان سازی فرایند صدور صورتحساب، فاکتور، بودجه بندی و سفارشات مجدد
  • بهبود تجربه و مدیریت ارتباط با مشتری
  • در نهایت، ساده سازی مدیریت عمده فروشی، مدیریت موجودی کالا در انبار، تکمیل سفارشات و بهینه سازی زنجیره تامین برای شرکت‌ها

به طور کلی این بررسی تا اینجای کار به ما نشان می‌دهد که چگونه یک پلتفرم یا سیستم مدیریت B2B می‌تواند در دنیای تجارت الکترونیکی به عمده فروش‌ها و شرکت‌های صنعتی برای فروش بیشتر، رشد سریع‌تر و هوشمندانه‌تر کمک کند.

پس می‌توان نتیجه گرفت که احتمالا بدون داشتن یک پلتفرم عمده فروشی آنلاین یا بدون حضور در مارکت پلیس های B2B آنلاین در بیزینس و کسب و کار خود با مشکل مواجه خواهید شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید