شاپیفای: پنج روند خرده فروشی سال 2021 را پیش‌بینی کرد

0
594
خرده فروشی آنلاین 2021

پلتفرم تجارت الکترونیکی شاپیفای به خرده فروشان توصیه می‌کند تا خود را برای روندهایی از جمله افزایش نفوذ مصرف‌کنندگان جوان در سال آینده میلادی یعنی 2021 آماده کنند. در ادامه با هم پیش بینی شاپیفای از روند خرده فروشی آنلاین 2021 را می‌خوانیم.

آینده ایکامرس در سال 2021 یا «Future of Commerce 2021» اولین گزارش سالانه شاپیفای است که در آن از داده‌های خرده فروشان در سطح جهان و مصرف‌کنندگان و خریداران سایت شاپیفای استفاده شده است. شاپیفای با استفاده از داده‌های مشتریان خود در سال ۲۰۲۰ به پیش‌بینی تغییرات و چشم‌انداز خرده فروشی در سال ۲۰۲۱ پرداخته است.

شایان ذکر است این پیش بینی با تجزیه و تحلیل داده‌های بیش از یک میلیون خرده فروش که در سایت شاپیفای مشغول به فعالیت هستند و نظرسنجی آنلاین از بیش از ۱۱ کشور مصرف‌کننده خدمات این سایت (از جمله ایالات متحده و کانادا) آماده شده است.

با انجام این تجزیه و تحلیل در نهایت ۵ پیش‌بینی اساسی برای آینده پیش روی خرده‌فروشان در سال ۲۰۲۱ بیان شده است. در ادامه مروری کوتاه بر این پیش‌بینی‌ها یعنی روند خرده فروشی آنلاین 2021 خواهیم داشت:

۱- مصرف‌کنندگان و خریداران جوان فضای تجارت الکترونیک را تغییر خواهند داد.

طبق پیش‌بینی Shopify، مصرف‌کنندگان یا همان خریداران جوان امسال آمارهای زیر را از خود در خرید آنلاین از خرده‌فروشان آنلاین ثبت کردند:

  • ۸۴ درصد از مصرف‌کنندگان از زمان شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین خرید کرده‌اند و  تنها ۶۵ درصد از مردم برای تامین و خرید کالاهای مورد نیازشان به فروشگاه‌های فیزیکی مراجعه کرده‌اند.
  • ۷۹ درصد از مصرف‌کنندگان و خریداران شاپیفای می‌گویند در شش ماه آینده مرتبا خرید آنلاین خواهند داشت. فقط ۵۷ درصد از حاضران این نظرسنجی گفته‌اند که به طور مرتب باز هم از فروشگاه‌های غیرآنلاین خرید خواهند کرد.
  • ۶۷ درصد از خریداران و مصرف‌کنندگان جوان از سایت شاپیفای بین ۱۸ تا ۳۴ سال هستند که از زمان اعلام همه‌گیری، بیشتر خریدهای خود را از طریق خرید آنلاین انجام داده‌اند، این در حالی است که میانگین خرید آنلاین‌شان قبل از کرونا ۵۴ درصد بوده است.
  • مصرف‌کنندگان یا خریداران جوان به احتمال زیاد ابتدا از طریق شبکه‎‌های اجتماعی نیازهایشان را جستجو کرده و در نهایت خرید می‌کنند و در عین حال هم ترجیح می‌دهند محصولات پایدار و محصولات سبز خرید کنند تا به نوعی تاثیرگذار باشند.

۲- خرده فروشی فیزیکی همانطور که می‌دانیم دستخوش تغییر شده و این تغییر برای کسب‌وکارهای محلی مزایای جدیدی داشته است.

تجزیه و تحلیل Shopify نشان‌ داده است که ویژگی‌ها و تجربیات بازاریابی و فروش اومنی چانل که خرده فروشان در سال 2020 تجربه کردند به فروشگاه‌های فیزیکی کمک می‌کند تا خود را احیا کرده و به آنها این امکان را می‌دهد که از نزدیک با مصرف‌کنندگان محلی ارتباط برقرار کنند.

به این ترتیب فروش خرده فروشان در مقایسه با مدت مشابه یعنی در سال 2019، تعداد مغازه‌هایی که پرداخت‌های شاپیفای را در طول شیوع بیماری کرونا داشته‌اند، ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.

۳- مصرف‌کنندگان می‌خواهند مستقل خرید کنند.

نیمی از مصرف‌کنندگانی (۵۰ درصد) که توسط Shopify مورد بررسی قرار گرفته‌اند، به دلایلی از جمله حمایت از کارآفرینان، خرید محصولات منحصر به فرد و تجربه خدمات مناسب به مشتری، به دنبال کسب‌وکارهای مستقلی هستند که از آنها پشتیبانی کنند. تقریبا از هر ۱۰ نفر شش نفر (۵۷درصد) برای اولین بار تمایل به خرید از برندهای جدید یا فروشگاه‌های آنلاین جدید داشته‌اند.

Shopify به خرده فروشان مستقل توصیه می‌کند که مزایای مدل‌های تجاری خود را برجسته کرده و ویژگی‌های ارائه شده توسط خرده فروشان بزرگ را برای تامین نیازهای مصرف‌کنندشان، از جمله حمل‌ونقل سریع و رایگان را در برنامه‌های خود در نظر بگیرند.

از هر شش نفر (۵۹ درصد) از مصرف‌کنندگان این نظرسنجی می‌گویند که تحویل رایگان کالا و محصول باعث شده آنها تجربه خرید آنلاین بهتری داشته باشند، در حالی که ۴۰ درصد دیگر می‌گویند بازپس‌گیری رایگان و ۳۴ درصد می‌گویند تحویل سریع‌تر، خرید آنلاین را برای آنها بهتر و جذاب‌تر می‌کند.

علاوه بر این، در ابتدای شیوع همه‌گیر کرونا یعنی از مارس تا آوریل سال 2020، بازاریابی در فیسبوک و اینستاگرام از طریق ادغام کانال Shopify رشد ۳۶ درصدی کاربران فعال ماهانه را برای شرکت‌های فعال در شاپیفای داشته است. روندی که همچنان در حال افزایش است.

۴- مصرف‌کنندگان بیشتری با کیف پول خود خرید می‌کنند.

طبق داده‌ها ۵۳ درصد از مصرف‌کنندگان محصولات سبز یا پایدار را ترجیح می‌دهند و ۴۹ درصد به خرده‌فروشانی که با هر خرید کمک مالی می‌کنند، پاسخ مثبت می‌دهند. تقریبا یک چهارم (۲۳ درصد) از مصرف‌کنندگان از خرده فروشی‌های محلی یا مستقل خرید می‌کنند تا اثرات زیست محیطی خود را کاهش دهند.

دلایل اصلی مصرف‌کنندگان برای خریدشان از مشاغل محلی (آنلاین یا فروشگاهی) شامل تقویت اقتصاد محلی (۵۷ درصد)، کمک به حمایت از ایجاد مشاغل محلی (۴۱ درصد) و سرمایه‌گذاری در جامعه آنها (۳۵ درصد) است.

۵- راه حل‌های مالی مدرن، خرده فروشی و خدمات بانکی یعنی پرداخت‌های مالی و وام را مختل می‌کند.

«اکنون خرید کنید، بعدا پرداخت کنید» محبوبیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

از زمان شروع همه‌گیر شدن کرونا تعداد خرده فروشان Shopify که پرداخت دیجیتال انعطاف‌پذیر ارائه می‌دهند، ۶۰ درصد افزایش یافته است. در ایالات متحده، مردان نسل هزاره بیشترین خرید را نسبت به باقی نسل‌ها داشته‌اند، آنها اکثر از گزینه بعدا پرداخت کنید به ویژه برای خرید کالاهایی با قیمت بالا مثل وسایل الکترونیک استفاده کرده‌اند.

از بین مصرف‌کنندگان آمریکایی که اکنون خرید آنلاین را امتحان کرده‌اند، گزینه دیرتر پرداخت کنید، ۴۱ درصد برای افراد بین سنین ۱۸ تا ۳۴ سال، ۵۶ درصد بین مردان و ۵۲ درصد در میان افرادی محبوب بوده که فرزندی در خانه دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید