فروشگاه عمده فروشی آنلاین، خرده فروشی آنلاین
فروشگاه عمده فروشی آنلاین، خرده فروشی آنلاین

نقش عمده فروشی آنلاین و خرده فروشی های آنلاین در تجارت آینده

در عصر تکنولوژی و تغییر رفتار مصرف کننده ها، به نظر می رسد خرده فروشی و عمده فروشی سنتی با مشکلات بزرگی روبرو هستند که هیچ کس نمی خواهد درباره آن صحبت کند. به همین دلیل، کل مدل اقتصادی درآمد و سود آوری خرده فروشان، عمده فروشان و تامین کنندگانی که با آنها تجارت می کنند به زودی دیگر مثل سابق کار نخواهد کرد.

بخشی از این مشکل ناشی از ادامه رشد و فراگیر شدن عمده فروشی آنلاین، خرده فروشی آنلاین و تجارت الکترونیک است. تجارت الکترونیکی جهانی فقط در سال 2013، 19 درصد افزایش یافته است و در سال های بعد نیز این رشد بیشتر و بیشتر شده است. با چنین روندهایی، کاملاً احتمال دارد که تا سال 2025، بیش از 30 درصد یا بیشتر از کل اقتصاد خرده فروشی و عمده فروشی به صورت آنلاین انجام شود.

وابستگی افراد به فروشگاه ها به عنوان نقاط توزیع محصولات به سرعت در حال كاهش است. زیرا رسانه های دیجیتال و آنلاین، از هر لحاظ، در تأمین نیازهای اساسی خرید و توزیع عمده كه تا همین اواخر فقط توسط فروشگاه های فیزیکی یا عمده فروشان به صورت فروش مویرگی برآورده می شد به طرز چشمگیری اثر گذاشته و سبک خرید عمده و فروش عمده را تحت تاثیر رشد و اثربخشی خود قرار داده است. اکنون، تقریباً افراد هر چیزی را که بخواهند بخرند از طریق تعداد بیشماری از گزینه های خرید آنلاین، در 24 ساعت شبانه روز در دسترس شان قرار دارد.

فروشگاه عمده فروشی آنلاین، خرده فروشی آنلاین و تجارت الکترونیک B2B به عنوان رسانه
فروشگاه عمده فروشی آنلاین، خرده فروشی آنلاین و تجارت الکترونیک B2B به عنوان رسانه

پایان عمده فروشی سنتی: ظهور و رشد عمده فروشی آنلاین و تجارت الکترونیک B2B

این انتقال تاریخی از عمده فروشی و خرده فروشی سنتی به سمت عمده فروشی آنلاین و خرده فروشی نوین چند سوال حیاتی را ایجاد می کند: 

چگونه می توان مدل های مالی جدید برای سود و درآمد عمده فروشی و خرده فروشی را که از زمان انقلاب صنعتی ماهیت آن تغییر قابل توجهی نکرده تعریف کرد؟ (اگر هدف اصلی این باشد که کل بیزینس را آنلاین کنید)

چگونه خرده فروشان و عمده فروشان می توانند به خرید عمده آنلاین محصولات، حمل و نقل، موجودی، تجارت کالا، آموزش کارکنان خود در مورد روش و مدل های جدید تجارت، مدیریت و تلاش برای فروش کالا را ادامه دهند در حالی که مصرف کننده تعداد بیشماری از گزینه ها، کانال ها و مارک ها را دسترسی دارند و می توانند به راحتی از آنها خرید کنند؟ 

چه تعداد از خرده فروشان و عمده فروشان امروزی همچنان به سبک سنتی عمل می کنند و در حال تماشای درصد رشد فروش رقبای آنلاین هستند که به هر حال، ممکن است بسیاری از تامین کنندگان نیز خودشان اکنون در حال فروش مستقیم به مصرف کنندگان هستند؟

بدون شک اجتناب ناپذیر به نظر می رسد و خرده فروشان و عمده فروشان باید مدل جدیدی تعریف کنند که مناسب بازار پراکنده ای امروزی باشد و ارزش افزوده جدیدی برای مخاطبین خود تعریف کنند.

مطالب مرتبط: نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی رایگان: در ۸ مرحله آسان

فروشگاه عمده فروشی آنلاین، خرده فروشی آنلاین و تجارت الکترونیک B2B به عنوان رسانه 

با این حال، این به معنای پایان یافتن فروشگاه های خرده فروشی فیزیکی و عمده فروشی سنتی نیست بلکه به معنای استفاده مجدد و بهتر از ظرفیت آن و ترکیب آن با تجارت آنلاین است.

مطالب مرتبط: بازاریابی O2O: راهنمای نهایی خرده فروشی آنلاین به آفلاین

بخش هایی از ساختار فروشگاه های فیزیکی و عمده فروشی سنتی با توجه به کیفیت ذاتی و حس زنده بودنی که دارند می توانند همچنان باقی بمانند و توانایی تبدیل شدن به نقطه قوت رسانه ای را دارند که از طریق آن خرده فروشان می توانند داستان برند و شرکت خود را بیان کنند مصرف کنندگان را در مورد محصولات خود تحریک کنند سپس به آنها از کانال های آنلاین مختلف فروش داشته باشند. 

مطالب مرتبط: چگونه با داستان سرایی تاثیرگذار مشتریان را قانع کنیم؟

در حقیقت، همانطور که استدلال شد فروشگاه فیزیکی و عمده فروشی های سنتی این پتانسیل را دارند که به قدرتمندترین و موثرترین داستان و میراث یک برند تبدیل شوند و از طریق فضای آنلاین و سایت شرکت در مورد آن داستان سرایی شود. زیرا تجربه ای را ارائه می دهد که اگر به درستی ساخته شود نمی توان تنها به صورت آنلاین آن را انجام داد. پس داستان و میراث برند فیزیکی خود را به راحتی از کنارش نگذرید.

این تجربه محصول است 

با توجه به همه اینها، ما آینده ای نه چندان دور را پیش بینی می کنیم که در آن روابط خرده فروش / فروشنده بسیار شبیه تجارت آنلاین خواهد بود. این روند برای عمده فروشی نیز صادق خواهد بود.

فروشگاه عمده فروشی آنلاین، خرده فروشی آنلاین و تجارت الکترونیک B2B به عنوان رسانه
فروشگاه عمده فروشی آنلاین، خرده فروشی آنلاین

برخی از خرده فروشان و عمده فروشان آنلاین، فضای آنلاین خود را طوری طراحی می کنند که بتوانند یک تجربه ای ماندگار مانند فروشگاه های فیزیکی در مخاطبان خود ایجاد کنند. آنها سفر ایده آل را برای تجربه خرید آنلاین مشتری تعریف می کنند  همچنین “سفیران محصول” را به عنوان متخصص و مرجع برای ارائه چیزی واقعا منحصر به فرد، قابل توجه و به یاد ماندنی به کار می گیرند. 

این در واقع آنقدر به یاد ماندنی است که اثری تجربی و ماندگاری را برای خریدار به جا می گذارد. هدف اصلی خرده فروشان جدید و عمده فروشان آنلاین، فروش چشمگیر محصولات از طریق چندین کانال شامل سایت و فروشگاه خود شرکت، مارکت پلیس هایی مثل ایکسب، شبکه های اجتماعی و همچنین آفلاین است. 

برخلاف فروشگاه های امروزی که تمرکز خود را صرف حفظ فروش داخل فروشگاه یا کانال فیزیکی یا مویرگی خود می دانند فروشگاه ها و عمده فروشان نوین، خود را به عنوان قطب های واقعی همه کانال معرفی می کنند و از طریق چندین کانال به مشتریان خدمات می دهند که حتی در نهایت شامل فروشندگان و رقبای خود نیز می شود.  بله، حتی رقبای آنها در کانال فروش آنها قرار خواهند داشت تا تجربه خرید قدرتمندی را صرف نظر از نحوه، زمان یا از طریق چه کسی را بسازند.

دیگر محصولات و ردیف های قفسه بندی، جای خود را به طرح های هنری ارائه در قالب فروشگاه های اینترنتی می دهد که فضای مناسبی برای ساختن تجربه بهتر داخل فروشگاه و تعامل با محصول فراهم می کند. 

رسانه های اجتماعی به تجربه ارائه بررسی و ریویوهای محصول، رتبه بندی و مقایسه محصولات در قفسه تبدیل خواهند شد. 

مطالب مرتبط: اهمیت ریویو یا تجربه استفاده از محصول برای برندها در سال ۲۰۲۱

این فروشگاه ها در اصل به کانال تبلیغی همه جانبه و تجربی برای کالاهایی که نمایندگی می کند تبدیل خواهد شد و به درگاهی مستقیم برای تجارت با کل جهان و کانالهای توزیع موجود تبدیل می شود.

مدل درآمد جدید برای عمده فروشان و خرده فروشان آنلاین

 در مورد درآمد، خرده فروشی ها و عمده فروشی های آنلاینی که می توانند این نوع تجربیات برجسته مشتری را طراحی و اجرا کنند به دلیل میزان مواجهه مثبتی و محبوبیتی که با محصولاتی که در فروشگاه نشان می دهند کسب می کنند می توانند بابت فروش محصول سود کسب کنند یا بابت نمایش محصولات شرکت های دیگر در سایت خود درآمد بدست بیاورند یا بابت خرید و فروشی که اتفاق می افتد کارمزد دریافت کنند.

مقالات مرتبط: مدل درآمدی کسب و کارهای B2B

اگر چه این کار غیرقابل تصور به نظر می رسد اما همانطور که امروزه آلبوم های ضبط شده خواننده گان، بیشتر از کنسرت های حضوری درآمد دارد پس در آینده هم این اتفاق برای خرید و فروش های عمده و خرده و همچنین سازمانی خواهد افتاد.

بنابراین، خرده فروشان و عمده فروشان بزرگ نیز بیش از اینکه به حاشیه فروش محصولات خود اعتماد کنند بیشتر مدل درآمدی و اقتصادی خود را با طراحی کانال های فروش آنلاین و آفلاین خود با ایجاد تجربه های ماندگار و زنده توسعه خواهند داد.

معیارهای فراتر از فروش در خرده فروشی ها و عمده فروشی های آنلاین

 

با این حال، این مدل جدید به خرده فروشان و عمده فروشانی احتیاج دارد تا تجربه ای را که ارائه می دهند میزان ترافیکی که ایجاد میکنند نتیجه فروش را تحت تاثیر خود قرار دهند. به همین منظور، مجموعه ای از فناوری های جدید که درک 360 درجه از تجربه هم در فروشگاه ها و هم در مراکزی که قبلا در آنها خرید و فروش صورت می گرفت را امکان پذیر سازد. 

تکنولوژی هایی مانند شناسایی چهره ناشناس، تجزیه و تحلیل ویدئویی، ردیابی شناسه تلفن همراه، فناوری beacon، شناسایی فرکانس رادیویی Get-My-Book.001 و سایر سیستم ها فروشگاه ها را به وب سایت های زنده تبدیل می کند. 

با استفاده از این فناوری ها و سایر فناوری ها، فروشگاه های زنجیره ای قادر به درک مشخصات و رفتار مشتریان در فضای خود خواهند بود و بینش جدیدی را در مورد سطح تعامل ایجاد شده و در نهایت، حتی تأثیر علیت آن در خریدهای انجام داده را جمع می کنند. 

به عبارت دیگر، ترکیب تکنولوژی های آنلاین و واقعیت ها مجازی در وبسایت هاست که آینده خرده فروشی و عمده فروشی ها را مشخص خواهد کرد.

عصر جدید بدون قانون

امیدواریم که خرده فروشان و عمده فروشان این تغییر تاریخی را به عنوان فراخوانی برای عمل بپذیرند. خرده فروشانی که در عصر دیجیتال موفق می شوند آنهایی خواهند بود که اکنون شروع به تعریف مجدد ارزشی می کنند که برای معادله به ارمغان می آورند و جرات می کنند از آنچه فرمول صنعت قدیمی است سرپیچی کنند و مدل ها و روش های جدید ایجاد ارزش و ساخت تجربه ماندگار در ذهن مخاطب را برای مشتریان هدف خود را دنبال می کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید